معاون مدیرعامل بانک توسعه تعاون در امور استانها و بازاریابی اعلام کرد: فعالیت بانکهای توسعهای اثرات مثبت بر زندگی و اقتصاد مردم دارد.
به گزارش گویای خبر به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، کریم میرزاخانی معاون مدیرعامل بانک توسعه تعاون در امور استانها و بازاریابی درنشست صمیمی با اله داد محمدی مفرد معاون بازاریابی وهماهنگی امورشعب وعضو هیات عامل بانک کشاورزی اظهار داشت: شبکه بانکی از ارکان اقتصاد کشور محسوب میشود و سیستم بانکی از بخشهای پیشرو برای به عرصه آوردن تکنولوژیهای جدید و فرآیندهای نوین بوده است. بانکهای کشور به موازات آن که سیستم اقتصادی گستردهتر و پیچیدهتر شده است در تلاش بودهاند تا فرآیندهای تجهیز، تخصیص و انتقال وجوه را با حداکثر کارآمدی و دقت و سرعت صورت دهند.
وی افزود: بانکهای توسعهای و تخصصی ماموریتهایی فراتر از بانکهای تجاری بر عهده دارند و فراتر از نگاه سودآوری، اهداف اجتماعی نظیر ایجاد اشتغال، رفع فقر، عدالت اجتماعی، ارتقای سطح زندگی عموم مردم و حمایت از کارآفرینی را نیز دنبال میکنند. در واقع بسیاری از اهداف اجتماعی دولت از طریق فعالیت بانکهای توسعهای قابلیت تحقق مییابد.
میرزاخانی گفت: درراستای ارتقای ارتباطات وتعاملات، این نشستهای صمیمانه با معاونین بازاریابی و امور استانها به ویژه در بانکهای توسعهای دراولویتهای کاری این معاونت قراردارد.
وی افزود: بانک توسعه تعاون و بانک کشاورزی تجربیات و چالشهای شبیه به هم دارند و میتوانند برای ارائه خدمات بهینه به جامعه هدف و عموم مردم نسبت به اشتراک و انتقال دانش و تجربه مبادرت ورزند.
این مقام بانکی بیان داشت: تجربه مشترک و موفق بانک توسعه تعاون و بانک کشاورزی دراجرای طرح بزرگ ملی اشتغال پایدار روستایی و عشایری دستاوردی ارزشمند است و همانگونه که دو بانک در کارگروههای تخصصی مشترک عضویت داشتند و همراه با دستگاههای اجرایی در پیشرفت موفق طرح با همدیگر همفکری و هماندیشی داشتند در سایر فعالیتهای توسعهای و بانکداری نیز میتوانند با نشستهای هماندیشی به طرح مباحث و نظرات بپردازند.
این مقام بانک توسعه تعاون ادامه داد: با ورود بانک توسعه تعاون به حوزه روستایی و عشایری وپرداخت تسهیلات به این دو حوزه، همکاران بانک با طرحهای روستایی و عشایری آشنا شدند و با پرداخت تسهیلات در این بخش، دانش و تجربه ارزشمندی در این حوزه در میان لایههای اجرایی بانک به وجود آمد و بانکداری اجتماعی برخی از ویژگیهای مهم ومطرح سیستم بانکی را ارتقا داد و این واقعیت را اثبات نمود که در رویکرد بانکداری اجتماعی تمرکز آن فقط سود نیست، بلکه تمرکز آن روی سه بخش سود، مردم ومحیط زیست است و ویژگیهای چون مسوولیتپذیری ، شفافیت وثبات و پایداری نیز در این بانکداری حائز اهمیت است.
این مقام بانکی تصریح کرد: هدف غایی بانکهای توسعهای ارائه خدمات بهینه به عموم مردم و جامعه هدف است و در پیش گرفتن فرآیندها و راهکارهای اثربخش نیز به منظور تسهیل فعالیت اقتصادی مردم است. ارتباطات و تعاملات میتواند همافزایی و اشتراک تجربیات به همراه داشته باشد و موجبات بهرهوری، پیشرفت وتوسعه هرچه بیشتر را فراهم میآورد. اگر بتوانیم در این سیستم اقتصادی گسترده، بر زندگی وکسب وکار مردم اثر مثبت داشته باشیم، آنگاه میتوانیم ادعا نماییم که صاحب یک کسب وکارهستیم ، این همان ارزشآفرینی است.
میرزاخانی درباب اهمیت آمایش سرزمین و نقش آن در توسعه زیست بوم هر منطقه گفت: این رویکرد زمینه تعامل میان سه عنصرانسان، فضا وفعالیت و ارائه چیدمان منطقی فعالیتها درعرصه هر زیستبوم منطقه را فراهم میکند. اهداف آمایش سرزمین توسعه متوازن، توسعه عادلانه واستفاده بهینه ازمنابع برای توسعه وپیشرفت مناطق سرزمینی است.
الله داد محمدی مفرد معاون بازاریابی وهماهنگی امور شعب و عضو هیات عامل بانک کشاورزی دراین نشست صمیمی گفت: ازمیان راهبردهای شناسایی شده جهت جذب منابع بانکی، راهبرد مشتری مداری وارتباط مستمر و عاطفی با مشتریان جدید وقدیم بارویکرد بازاریابی و تجهیز منابع، مورد توجه همه واحدهای بانک کشاورزی چه ستاد و صف قرار گرفته است که مراتب مورد تایید و اذعان همه حاضرین درنشست بود.
معاون بانک کشاورزی گفت: بانک توسعه تعاون با رویکرد اصیل ارائه خدمات به مشتریان و جامعه هدف جایگاه مهمی در شبکه بانکی کشور کسب نموده است و حضور در طرحهای مهم ملی نیز به تجارب و کارنامه موفق بانک افزوده است.
محمدی مفرد افزود: بانکها به ویژه بانکهای توسعهای از ارکان مهم اقتصادی کشور هستند و بسیاری از فعالیتهای دستگاههای اجرایی و نهادهای مهم اقتصادی کشور با نقش آفرینی بانکها معنا و مفهوم پیدا میکند، نیروی انسانی حاضر در شبکه بانکی از سرمایههای مهم کشور محسوب میگردند و به رغم برخی نگاهها به بانکها، بخش بانکی را از بخشهای خدوم و اثربخش و راهبردی اقتصاد میدانیم.
وی خاطر نشان کرد: شبکه بانکی تا حد زیادی خود را با تحولات و نوآوریها هماهنگ نموده و دائماً باید خود را بهروزرسانی نماید. با پیدایش فین تکها و فرآیندهای جدید کسب و کار، بانکها نیز باید خود را در سیستمها و فرآیندهای جدید تعریف نموده و نقشآفرینی فعال داشته باشند، هر بانک خود را با شرایط جدید کسب و کار تطبیق ندهند، تضمینی برای تداوم و حضور موفق نخواهد داشت.
محمدی مفرد گفت: رویکرد بازاریابی و تجهیز منابع در تمامی ارکان بانک وجود دارد، رویکردهای مشتریمداری و برنامهریزی برای حفظ و نگهداشت مشتری حائز اهمیت است و بخش اعتباری بانک نیز با رویکرد بازاریابی نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام مینماید.
معاون بانک کشاورزی تاکید کرد: بانک کشاورزی برای جاریسازی فرآیندهای نوین در حوزههای بانکی نسبت به راهاندازی معاونت کسب و کار اقدام نموده و بخشهای تخصصی مرتبط با ساختار و پژوهش نیز در این معاونت تعبیه شده و بانک بسیاری از اقدامات در حوزههای نوین را از این طریق به پیش میبرد.
- منبع خبر : روابط عمومی بانک توسعه تعاون
Saturday, 18 May , 2024