شرکت فولاد اکسین خوزستان به عنوان پیشتاز رشد تولید در میان شرکت‌های فولادی خوزستان و با رشد تولید ۱۵ درصدی توانست به عنوان برترین فولادساز خوزستانی در سال ۱۴۰۲ نقشی بسیار تاثیرگذار را در زمینه تحقق این هدف در میان همه شرکت‌های فولادی کشور داشته باشد.

به گزارش گویای خبر به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد اکسین خوزستان، در شرایط فعلی اقتصادی ایران، شرکت‌های فولادی نقش بسیار پر رنگی را در تولید، خلق ثروت و ارزآوری برای کشور ایفا می‌کنند؛ نقش و جایگاهی که با اعمال تحریم‌های دشمنان به ویژه در حوزه صنعت نفت، پررنگ‌تر از همیشه در اقتصاد داخلی به چشم می‌آید و از این رو عملکرد شرکت‌های فولادی در حوزه تولید و صادرات بسیار حائز اهمیت است.

براساس آمارهای ارایه شده از سوی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران عملکرد فولادی‌ها در یک سال گذشته نشان می‌دهد که تولید فولاد کشور در مجموع یک‌ساله ۱۴۰۲، از ۳۲ میلیون تن فراتر رفته که بالاترین میزان در تاریخ تولید فولاد کشور است و این مساله گواه نقش و جایگاه بسیار مهم شرکت‌های فولادی کشور در اقتصاد داخلی است.

بررسی همین آمارهای ارایه شده از عملکرد شرکت‌های فولادساز داخلی نشان می‌دهد که در میان این شرکت‌های فولادساز، شرکت‌هایی هستند که با عملکرد درخشان و جهش تولیدی که داشته‌اند توانسته‌اند نقشی بسیار تاثیر گذار در زنجیره فولاد کشور داشته باشند؛ نقشی باعث شد بالاترین میزان تولید فولاد در تاریخ ایران در سال ۱۴۰۲محقق شود.

شرکت فولاد اکسین خوزستان به عنوان پیشتاز رشد تولید در میان شرکت‌های فولادی خوزستان و با رشد تولید ۱۵ درصدی توانست به عنوان برترین فولادساز خوزستانی در سال ۱۴۰۲ نقشی بسیار تاثیرگذار را در زمینه تحقق این هدف در میان همه شرکت‌های فولادی کشور داشته باشد؛ عملکردی خیره کننده که گواه مدیریت جهادی این شرکت است که با غلبه بر چالش‌ها در مسیر رونق تولید، خلق ثروت و ارزآوری در حال حرکت است.

این شرکت در یکساله ۱۴۰۲ با تلاش یکپارچه جهادگران،کارگران و کارشناسان نخبه خود توانست افزایش تولید را سرلوحه اقدامات خود قرار دهد، به گونه ای که علیرغم محدودیت‌های انرژی در حوزه گاز و برق، موفق به ثبت دومین رکورد تولیدی تاریخ خود شد و توانست ۷۲۰ هزار تن انواع محصولات فولادی تولید کند که سهم بیشتر این تولیدات به محصولات API و با ارزش افزوده بالا اختصاص داشت.

شرکت فولاد اکسین به عنوان نخستین تولیدکننده محصولات با استاندارد API در خاورمیانه، توانسته در زنجیره فولاد کشور نقشی بسیار تاثیرگذار و پر رنگی داشته باشد و عملکرد تولیدی و جهشی که در تولیدات این شرکت در یکساله ۱۴۰۲ رخ داد باعث شد تا شرکت فولاد اکسین خوزستان را به برترین شرکت فولادساز در میان شرکت‌های فولادی خوزستان و یکی از برترین شرکت‌های فولادی کشور تبدیل کند.

فولاد مردان اکسین طی یکساله ۱۴۰۲ موفق به ثبت ۴۰ روز بدون توقف در خط تولید خود شدند و علیرغم محدودیت‌های انرژی که منجر به کاهش و بعضا توقف تولید در بسیاری از واحدهای تولیدی شد، رکورد ۹۴ درصدی آماده به کاری تجهیزات را به ثبت رسانند؛ عملکردی بی نظیر از یک مجموعه جهادی که پای کار ایران و انقلاب است و کارگران آن تا پای جان پای تولید هستند و هیچ مشکلی نتوانسته تولید را در این مجموعه متوقف کند.

در این میان نباید از عملکرد شایسته مجموعه مدیریتی فولاد اکسین نیز غافل شد. تیم مدیریتی اکسین در این سال با برنامه ریزی دقیق انجام شده موفق شد درآمدهای شرکت را بیش از ۶۹ افزایش دهد تا میزان سودآوری این شرکت نیز در سال ۱۴۰۲ نسبت به کل سال ۱۴۰۱ رشدی ۱۰۰ درصدی داشته باشد.

حضور نخبگان و افراد توانمند و برگزیدگان علمی در مجموعه فولاد اکسین در کنار همکاری با دانش‌بنیان‌ها و حمایت و همکاری با مجموعه‌های علمی و دانشگاهی از دیگر مواردی است که باعث شده فولاد اکسین خوزستان چنین عملکردی شایسته در بحث جهش تولید داشته باشد و خود را به عنوان برترین شرکت فولادی در میان شرکت‌های فولادی فعال در استان خوزستان ببیند؛ جایگاهی که به شایستگی از آن فولادمردان اکسینی شده است.

این مسیر رو به رشد و جهش تولید در شرکت فولاد اکسین خوزستان در سال ۱۴۰۳ که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «جهش تولید» نامگذاری شده نیز همچنان ادامه داشته و متوقف نشده است. این شرکت با تلاش و همت کارگران و مدیران خود در فروردین ماه امسال تناژ تولید ۸۳ هزار و ۴۵ تن را محقق کرد که این میزان تولید در ۷ ساله گذشته بی سابقه بود و سومین رکورد تاریخ تولید شرکت محسوب می‌شود.

فولاد مردان اکسینی در ادامه این روند رو به رشد تولید در اردیبهشت ماه امسال نیز توانستند علاوه بر شکستن رکورد تولید روزانه شرکت به میزان ۵ هزار و ۸۶ تن، رکورد تولید ماهانه را نیز با افزایش تولید بیش از ۸۰۰ تن به عدد ۸۳ هزار و ۸۵۵ تن برسانند؛ تولیداتی که زنجیره فولاد کشور بیش از پیش به آن‌ها نیاز دارد تا بتواند در جایگاه حساس و استراتژیک خود در اقتصاد کشور نقش آفرینی کند.

بررسی همه آمار و ارقام عملکرد شرکت فولاد اکسین در بحث تولیدات محصولات فولادی در کشور و جهش این تولیدات نشان دهنده توانمندی این مجموعه بزرگ صنعتی و نقش آفرینی آن در اقتصاد، اشتغال و امید آفرینی در کشور است؛ عملکردی که باعث شد مجموعه فولاد اکسین به جایگاه نخست برترین فولادساز استان خوزستان دست یابد.

  • منبع خبر : روابط عمومی شرکت فولاد اکسین خوزستان