گویای خبر – فرارسیدن سال ۱۴۰۳ و تقارن بهار طبیعت با بهار معنویت اتفاق مبارکی برای میهن اسلامی بود و این امید را در دل‌ها می‌پروراند که با نو شدن زمین و بهره‌مندی از ماه رحمت و مغفرت، سالی نیکو، پربرکت، روشن و روبه‌جلو پیش رو داشته باشیم و با مشارکت، همکاری و همدلی مردم و مسوولان و تداوم تولید و جهش و رونق آن، شاهد شکوفایی اقتصاد در زندگی فردفرد ایرانیان باشیم.

ایران اسلامی در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی، فراز و نشیب‌های فراوانی را پشت سر گذاشته و به حول و قوه الهی و با همراهی، همدلی، مجاهدت، مقاومت و ایثار مردم وفادار به انقلاب، علی‌رغم تحمیل جنگی طولانی‌مدت و فشارها و تحریم‌های مضاعف و شکننده، همواره از تمام مصاف‌ها سربلند بیرون آمده و با افتخار به مسیر تعالی آرمان حقیقی خود ادامه داده است.

قطع به‌یقین حضور و مشارکت مردم، مهم‌ترین عنصر کلیدی در تحقق اهداف ملی است و توسعه واقعی در شرایطی محقق می‌شود که ملت و مردم، در تمامی فرایندها و برنامه‌های حاکمیت سهیم و شریک باشند. در سال‌های اخیر که مفهوم توسعه با واژه تولید قرین شده و دست‌یابی به رشد پایدار و توسعه اقتصادی درگرو تقویت بنیه تولید داخلی کشور است، تکیه‌بر توان داخل برای کسب استقلال و خودکفایی بدون مشارکت و همراهی مردم ناقص و بی‌ثمر خواهد بود.

آن‌چه واضح است این است که در شرایط کنونی، اقتصاد و معیشت مهم‌ترین مساله و دغدغه مردم و همچنین نظام اسلامی است و اقتصاد توسعه‌یافته و پررونق محصول هم‌افزایی دولت و ملت است؛ نکته‌ای که هوشمندانه و حکیمانه از سوی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی موردتوجه قرار گرفته و بر همین اساس، شعار امسال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری شده است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنان نوروزی خود بر این مساله تأکید مضاعف فرمودند که تولید ملی همچنان شاه‌کلید رفع موانع و مشکلات اقتصادی، تورم، اشتغال و حفظ ارزش پول ملی است و جهش و رونق در این زمینه بدون حضور و مشارکت مردم روی نخواهد داد، علاوه بر این ایشان بر ضرورت الزام به تعهد در همه امور توصیه فرمودند.

تولیدکنندگان، صنعتگران و فعالان صنعت فولاد در سال‌های اخیر به‌عنوان صنعتی مادر و یکی از مهم‌ترین بخش‌های تولیدی کشور، با ارتقای کمّی و کیفی تولیدات و محصولات خود و توسعه فعالیت‌ها و اجرای طرح‌های توسعه، حماسه‌های متعددی خلق کردند و با درخشش در عرصه تولید و کارآفرینی و خلق دانش و ثروت، جایگاه ایران اسلامی را در صنعت فولاد جهان تثبیت و ایران را به یکی از قطب‌های تولید صنعت فولاد تبدیل کردند.

شرکت فولاد مبارکه به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکننده فولاد در کشور و الگویی موفق از تحول و امیدآفرینی، با اهتمام به سیاست‌های راهبردی نظام جمهوری اسلامی در حوزه صنعت و اقتصاد، با ارتقای تولید و خودکفایی و بومی‌سازی در این عرصه، جلوه موفق و پرافتخاری از توفیق نظام اسلامی است که اتکا به نیروی متخصص و توان داخلی و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های عظیم ملت ایران در مواجهه با فشارها و محدودیت‌ها را به‌خوبی به نمایش گذاشته و در سال جاری نیز خود را متعهد به تعالی ایران اسلامی در عرصه صنعت و اقتصاد می‌داند.

امروز فولاد مبارکه به عنوان مولود انقلاب، بنگاه اقتصادی موفقی در کلاس جهانی است که سهمی ۱٫۵ درصدی در تولید ناخالص داخلی و ۶٫۵ درصدی در تولید ناخالص بخش صنعت کشور دارد و با اشتغال‌زایی برای قریب به ۴۰۰ هزار نفر از مردم ایران‌زمین در اقصی نقاط کشور، بالنده، مقتدر و باافتخار به مسیر تعالی ایران اسلامی و کوشش و تلاش برای زندگی بهتر ایرانیان ادامه می‌دهد.

  • نویسنده : محمدجواد براتی، مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه