وزیر امور اقتصادی و دارایی در آیین افتتاح طرح توسعه گمرک اختصاصی فولاد مبارکه گفت: فولاد مبارکه مصداق خوب دوری از خام فروشی و اقتصاد غیر‌نفتی است و در حوزه تولید یکی از مصادیق زنجیره ارزش کامل، تراز و نمونه کشور است.

به گزارش گویای خبر به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه اصفهان، سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی روز سه‌شنبه ۲۲ خردادماه در آیین افتتاح طرح توسعه گمرک اختصاصی فولاد مبارکه اظهار کرد: رویداد امروز به جهت ارتباط با سایر رویدادهای حوزه گمرکی و تجارت خارجی و حتی سایر رویدادهایی که در وزارت اقتصاد دنبال کردیم، یک صدای مشترک و آهنگ واحد است.

وی افزود: همه اقدامات صورت گرفته ازجمله درگاه ملی مجوزهای کسب وکار، موضوع تسهیل‌گری در انبارهای سازمان اموال تملیکی و سرعت استرداد کالاهای متروکه، کاهش تعداد بخش نامه‌های حوزه تجاری، کاهش مدت زمان تشریفات امور گمرکی و پروژه‌هایی مانند توسعه گمرک اختصاصی همه در راستای این است که تولید و تجارت رسمی در کشور سهل، کم‌هزینه، روان، جذاب و بدون مانع و فساد انجام شود.

فولاد مبارکه مصداق بارز دوری از خام‌فروشی است

وزیر امور اقتصادی و دارایی خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی حتماً منابع کشور اعم از منابع مالی، سرمایه‌های انسانی و مدیریتی ترجیح می‌دهند، وارد فعالیت تولیدی شوند و در حوزه‌های غیر مولد اقتصاد حرکت نکنند، بنابراین تسهیلی که صورت گرفت ادامه زنجیره مسیر گذشته است که به نظر می‌رسد، اگر بخواهیم فرمایش رهبر معظم انقلاب در مورد سال‌های مکرر شعار تولیدی را محقق کنیم، شاهد زنجیره بی‌شماری از این رضایت‌مندی‌ها برای تولیدکنندگان و دعوت عملی خواهیم بود، به‌ویژه در حوزه تولید که مجتمع فولاد مبارکه یکی از مصادیق زنجیره ارزش کامل، تراز و نمونه کشور است.

وی با بیان این که مسیر توسعه فولاد مبارکه بر اساس گزارشی که مدیرعامل این شرکت در بازدید از پروژه نورد گرم ۲ داشت، ادامه دارد، اضافه کرد: تا این‌جای کار این صنعت مصداق بارز دوری از خام‌فروشی و اقتصاد نفتی آسیب‌پذیر است تا به سمت اقتصاد تولیدی و صادرات غیرنفتی هرچقدر پیچیده‌تر با فناوری بالاتر و رقابت‌پذیر حرکت کنیم.

 فولاد مبارکه در صنعت فولاد نمونه و پیشرو است

خاندوزی در خصوص چرایی توسعه گمرک اختصاصی فولاد مبارکه ابراز کرد: فولاد مبارکه پنجمین صادرکننده بزرگ و بیستمین واردکننده برتر کشور است، همچنین این شرکت سالانه بیش از یک میلیارد دلار گردش تجاری دارد و خدمات و تأثیرات آن در صنعت فولاد و سایر دستورکارهای راهبردی حاکمیت، نمونه و پیشرو است.

وی تصریح کرد: فولاد مبارکه به لحاظ اقتصادی کمک تسهیل‌گرانه‌ای برای استان و کشور است و امیدواریم این مسیر برای سایر صنایع نیز در صورت همت خودشان ایجاد شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در پایان گفت: با توجه به این که یکی از شرکت‌های مهم دانش‌بنیان تولیدکننده بزرگ دستگاه‌های X-ray و یا همان آشکارساز بزرگ در استان اصفهان است، حدود ۴۰ دستگاه آشکارساز چمدانی تولیدی که با همکاری گمرکات جمهوری اسلامی تولید شده و تا ظرف چند روز آینده در گمرکات کشور نصب خواهد شد که منجر به افزایش ظرفیت تجارت خرد کشور و مصداقی برای شفاف‌سازی اقدامات است؛ از خداوند متعال می‌خواهیم همه ما را همواره در مسیری که رییس جمهور شهید انجام دادند ثابت قدم و موفق باشیم.

  • منبع خبر : روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه اصفهان