رئیس انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان از ارسال لایحه‌ای توسط سازمان امور مالیاتی در ۱۷ آبان سال‌جاری به مجلس شورای اسلامی خبرداد و گفت: در این لایحه معافیت مالیاتی ناشران از ۱۰۰ درصد به ۲۵ درصد کاهش و برای اشخاص حقیقی هم پنجاه میلیون در نظر گرفته شده است.

به گزارش گویای خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فتح الله فروغی رئیس انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان ضمن اعلام خرسندی ناشران از برخورداری معافیت مالیاتی، افزود: معافیت مالیاتی ناشران با وجود فراز و فرودهایی در دولت‌های قبل به مجلس ارسال و به صورت قانون تصویب شد.

وی از ارسال لایحه‌ای توسط سازمان امور مالیاتی در ۱۷ آبان سال‌جاری به مجلس شورای اسلامی خبرداد و گفت: در این لایحه معافیت مالیاتی ناشران از ۱۰۰ درصد به ۲۵ درصد کاهش و برای اشخاص حقیقی هم پنجاه میلیون در نظر گرفته شده است، از وزیر فرهنگ درخواست رسیدگی و پی‌گیری موضوع را دارم.

فروغی بحث کاغذ کتاب کودک را بحث ویژه‌ای برشمرد و افزود: از تلاش‌های وزیر فرهنگ برای تامین کاغذ در کشور تقدیر می‌کنیم، کاغذهای تولید ایرانی ضمن مرغوبیت خاصی که دارند، به دلیل استفاده از کاغذهای رنگی در کتاب کودک جوابگوی این نیاز نیستند.

رئیس انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان از تولید مقوا و کاغذ ویژه کتاب کودک در کارخانه زواره خبر داد و افزود: این تولیدات می‌تواند بخش مهمی از نیاز کتاب کودک کشور را تامین کند و بر اساس اطلاعات غیردقیق که دریافت کرده‌ام این تولیدات در کشور توزیع نمی‌شود، درخواست پی‌گیری توزیع این محصولات در داخل کشور را دارم.

وی برگزاری دوره‌های آموزشی ضمن انجام فعالیت و کارآموزی برای ناشران را زمینه‌ساز ایجاد وضعیت مطلوب در این حوزه دانست و گفت: برگزاری این دوره‌ها بسیاری از مشکلات موجود در جامعه نشر را برطرف خواهد کرد.

وی در پایان خواستار توسعه عضویت همکاران حوزه نشر در صندوق اعتباری هنر شد.

  • منبع خبر : پایگاه اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی