لزوم بهبود تجربه مشتریان با تحول دیجیتال در خدمات بانکی
مدیرعامل بانک کشاورزی بر لزوم بهبود و ارتقای تجربه مشتریان از طریق بکارگیری ابزارهای جدید در اکوسیستم بانکداری دیجیتال، اتخاذ استراتژیهای نوآورانه و مشتریمحور و مدرنسازی شعب در راستای سادهسازی فرآیندها تاکید کرد.
به گزارش گویای خبر به نقل از روابط عمومی بانک کشاورزی، وهب متقینیا با بیان این که صنعت بانکداری باید بر بهبود تجربه مشتریان تمرکز کند تا با انتظارات مدرن همگام شود، اظهار داشت: با استفاده از استراتژیهای کلیدی شامل استفاده از تحول دیجیتال با اپلیکیشنهای کاربرپسند و ابزارهای هوش مصنوعی، ارایه خدمات شخصیسازیشده با استفاده از تحلیل دادهها، سادهسازی فرآیندهای مالی و اعتباری با روشهای دیجیتال و البته اولویتبخشی به امنیت و روشهای احراز هویت بیومتریک، میتوانیم رضایتمندی و تجربه مشتریان را به سطح جدیدی ارتقا دهیم.
وی تصریح کرد: بانک کشاورزی به عنوان رکن اصلی در تأمین مالی بخش کشاورزی و تحکیم زیرساختهای امنیت غذایی کشور، وظیفهای خطیر برای جذب منابع برعهده دارد و برای تحقق این هدف میکوشد با استفاده از ابزارهای نوین تامین مالی، خدمات مبتنی بر فناوری، توسعه بانکداری دیجیتال، خدمات غیرحضوری و حرکت به سوی مدرنسازی شعب بانک و تغییر کاربری آنها به فضاهای مشاورهمحور و شعب دیجیتال، تجربه مشتریان را بهبود بخشیده و وفاداری آنان را تقویت کند.
متقینیا در ادامه با اشاره به موفقیتهای بانک کشاورزی در زمینه تحول دیجیتال از جمله راهاندازی سوپراپلیکیشن خدمات غیرحضوری«باران»، سامانه پرداخت غیرحضوری تسهیلات «آسان»، پلتفرم مدیریت مالی زنجیره تامین و کشاورزی قراردادی «پالیز»، کیف پول الکترونیکی «نوینکست»، اپلیکیشن بازارگاه محصولات کشاورزی، ریال دیجیتال و خدمات غیرحضوری دیگر چون تمبر مالیاتی، سفته و برات الکترونیکی، خدمات احراز هویت و افتتاح حساب و … اظهار داشت: بهزودی شعب دیجیتال بانک کشاورزی راهاندازی میشوند، همچنین درتلاش هستیم با استفاده از قابلیت NFC امکان انجام تراکنشها و پرداختهای حضوری بدون استفاده از کارت فیزیکی و توسط تلفن همراه را برای مشتریان بانک کشاورزی محقق کنیم.
وی خاطرنشان کرد: اگرچه بانک کشاورزی از دیرباز در مناطق روستایی و دورافتاده نیز حضور پررنگی داشته است، لیکن درصدد هستیم با همکاری تعاونیها و سازمانهای محلی از طریق استقرار واحدهای بانکداری سیار و کیوسکهای دیجیتال در این مناطق، علاوه بر افزایش سواد مالی روستاییان، دسترسی به خدمات نوین بانکی را برای جوامع روستایی بیش از پیش تسهیل کنیم.
مدیرعامل بانک کشاورزی تاکید کرد: قطعا پیشنهادات و بازخورد مشتریان برای بهبود مستمر ضروری است و ما تلاش میکنیم با اولویت دادن به نظرات مشتریان، نوآوری و شخصیسازی خدمات، در جهت افزایش اعتماد، وفاداری و رشد پایدار گام برداریم.