معاون بهداشت، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این که محیط کار ایمن و بهداشتی حق اساسی نیروی کار است،گفت: امیدواریم دولت و بخش خصوصی و انجمن‌های کارفرمایی و کارگری دست به دست هم داده تا در مورد تحقق شعار امسال، گام های اساسی برداریم.

 گویای خبر – به گزارش وبدا، نشست روز جهانی ایمنی و بهداشت روز گذشته با حضور دکتر حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دفتر این معاونت برگزار شد.

دکتر حسین فرشیدی در این نشست با اشاره به شعار سال مبنی بر مهار تورم و رشد تولید از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، اظهار داشت: چنان‌چه سلامت و ایمنی نیروی کار که به عنوان حق اساسی است رعایت شود باعث کاهش‌های بیماری‌های شغلی شده و با انجام صرفه‌جویی و وجود بهره‌وری، با رشد تولید مواجهه خواهیم بود.

وی با بیان این که ایمنی را حق همه افراد می‌دانیم، گفت: ایمنی عامل اصلی رشد تولید ما در سال جاری خواهد بود و اجرای قوانین بین‌المللی در داخل کشور اتفاق میمونی است.

دکتر فرشیدی با بیان این که محیط کار ایمن و بهداشتی حق اساسی نیروی کار است، خاطرنشان کرد: امیدواریم دولت و بخش خصوصی و انجمن‌های کارفرمایی و کارگری دست به دست هم دهیم تا در مورد تحقق شعار امسال گام‌های اساسی برداریم.

وی در پایان گفت: امیدوارم اتحادیه‌های کارگری بتوانند نقش مهمی را در تضمین اجرای برنامه‌های ایمنی حرفه‌ای داشته باشند.

در این نشست معاونان بهداشت دانشگاه علوم پزشکی، روسای گروه سلامت حرفه‌ای دانشگاه‌های علوم پزشکی، کارشناسان مسئول و مدیران سلامت محیط کار و کارشناسان بهداشت حرفه‌ای به صورت وبیناری حضور داشتند.

نمایندگان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، انجمن‌های کارگری و کارفرمایی و انجمن‌های صنفی و بخش خصوصی نیز در وبینار روز جهانی ایمنی و بهداشت شرکت کردند و پس از بحث و تبادل نظر در مورد ایمنی و بهداشت حرفه‌ای، سخنرانان به بیان نظرات خود پرداختند.

  • منبع خبر : وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی