محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی عباس محمدیان را به عنوان مدیرکل جدید دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب کرد.

به گزارش گویای خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، متن حکم عباس محمدیان به عنوان مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شرح زیر آمده است:
«بسمه‌تعالی
جناب آقای  عباس محمدیان
 نظر  به شایستگی، تجربه و توانمندی  و روحیه انقلابی و مکتبی جنابعالی و بنا به پیشنهاد معاون محترم امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی به عنوان «مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی» منصوب می‌شوید.
امید می‌رود با استعانت از خداوند متعال و بهره‌گیری مطلوب از ظرفیت‌های موجود، اهتمام لازم را برای برنامه‌ریزی و اجرای دقیق موارد زیر به عمل آورید.
– برنامه‌ریزی لازم برای هدایت و نظارت تبلیغات در شبکه‌ها و رسانه‌های اجتماعی
– ترویج سبک زندگی ایرانی – اسلامی مبتنی بر سند تحول دولت مردمی در محتواهای تبلیغاتی
– ارتباط مؤثر و کارآمد با مجامع، اتحادیه‌ها، صنوف و مؤسسات تبلیغاتی
– تشویق افکار عمومی به مصرف کالاهای ایرانی در بسترهای تبلیغاتی از جمله تبلیغات محیطی
– روزآمد نمودن ضوابط، آئین‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها و قوانین و مقررات حوزه تبلیغات
– راهبری سامانه‌های نظارت بر فعالیت‌های تبلیغاتی و ارائه گزارش مستمر به مراجع ذی‌ربط
– هماهنگی و وحدت رویه میان ادارات کل استان‌ها و نظارت بر فعالیت‌ها و عملکرد آنان در حوزه تبلیغات
– بررسی لازم در صدور مجوز برگزاری همایش‌ها، جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های داخلی و بین‌المللی حوزه تبلیغات به منظور ارتقاء محتوای متناسب با سند تحول دولت مردمی و سیاست‌های کلی نظام
– فعال کردن کمیته مرکزی تبلیغات و فراهم نمودن دستور کار این کمیته
– اجرای دقیق وظایف و تکالیف آن دفتر در حوزه تبلیغات
مزید توفیق جنابعالی را در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و تحقق اهداف دولت مردمی در سایه توجهات حضرت ولی عصر (عج) و رهبری حکیمانه حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی) از خداوند متعال خواستارم.
محمدمهدی اسماعیلی
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی»
گفتنی است، محمدیان کارشناسی خود را در رشته مدیریت تبلیغات، کارشناسی ارشد و دکتری خود را در رشته علوم ارتباطات پشت سر گذاشته است و هم اکنون به عنوان مدرس دانشگاه و پژوهشگر حوزه علوم ارتباطات در فضای علمی کشور و منطقه شناخته شده است.
از جمله مهمترین سوابق عباس محمدیان می‌توان به ریاست سازمان بسیج رسانه کشور و عضویت در هئیت‌های منصفه جرائم مطبوعاتی ، رسانه‌ای و سیاسی اشاره کرد. همچنین محمدیان در حوزه منطقه‌ای نیز فعالیت داشته و به عنوان مدیر فرهنگی رویدادهای گوناگونی را در کشورهای حوزه مقاومت اجرا کرده است و کتاب‌هایی چون «راهنمای دیپلماسی عمومی در ماموریت‌‎های برون مرزی» و «فرهنگ نامه شهدا» از جمله آثار وی در حوزه تالیف و نشر است.

  • منبع خبر : پایگاه اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی