مراسم یادبود «محمد علی اسلامی ندوشن» استاد برجسته زبان و ادبیات فارسی از سوی خانه اندیشمندان علوم انسانی با همکاری انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، بنیاد اندیشه و احسان توحید، کانون یزد تبار و موسسه فرهنگی و اجتماعی اندیشه روشن ندوشن یکشنبه هشتم خردادماه ۱۴۰۱برگزار می‌شود.

به گزارش گویای خبر به نقل از  انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، در این مراسم که از ساعت ۱۷:۱۵ در تالار فردوسی خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار خواهد شد حسن بلخاری رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، اصغر دادبه چهره ماندگار ادبیات فارسی، محمود اسعدی مدیر موزه و سرای چهره‌های ماندگار و فریدون مجلسی نویسنده و پژوهشگر به ایراد سخن خواهند پرداخت.
استاد محمدعلی اسلامی ندوشن ادیب، مترجم و استاد برجسته زبان و ادبیات فارسی بود که سال‌ها زندگی خود را صرف تحقیق در آثار علمی و ادبی ایران و ترجمه آثار نویسندگان جهان کرد. آثار او در بیش از ۵۰ مجلد در موضوعات گوناگون ادبی، فرهنگی و اجتماعی منتشرشده اند که از جمله آن ها می توان به «ماجرای پایان‌ناپذیر حافظ»، «چهار سخنگوی وجدان ایران»، «تأمّل در حافظ»، «زندگی و مرگ پهلوانان در شاهنامه»، «داستان داستان‌ها»، «سرو سایه‌فکن»، «ایران و جهان از نگاه شاهنامه»، «نامه نامور»، «ایران را از یاد نبریم»، «به دنبال سایه همای»، «ذکر مناقب حقوق بشر در جهان سوم»، «سخن‌ها را بشنویم» و … اشاره کرد.
این چهره ماندگار زبان و ادب فارسی سه شنبه ۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ پس از یک دوره بیماری در کانادا دارفانی را وداع گفت.
خانه اندیشمندان علوم انسانی در خیابان استاد نجات اللهی (ویلا) نبش پارک «ورشو» واقع است.

  • منبع خبر : انجمن آثار و مفاخر فرهنگی