محرابیان با اشاره به طرح‌های تشویقی مشترکان اعلام کرد: مشترکانی که در مصرف برق صرفه‌جویی کنند، پنج برابر قیمت انرژی پاداش می گیرند.

به گزارش گویای خبر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو،  «علی‌اکبر محرابیان» شب گذشته با حضور در برنامه صف اول شبکه خبر سیما با اشاره به آخرین وضعیت برق کشور اظهار کرد: در اواخر اولین ماه گرم سال، امروز مصرف ۶۲ هزار مگاوات ثبت شد که نسبت به سال گذشته ١۵٠٠ مگاوات افزایش مصرف را نشان می‌دهد.
وی با اشاره به اعمال برنامه مدیریت مصرف و تغییر ساعات کاری ادارات دولتی، افزود: هدف‌گذاری شده تا در طرح تغییر ساعات اداری، ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ مگاوات شاهد کاهش مصرف برق در کل کشور باشیم که این میزان صرفه‌جویی به بخش خانگی اختصاص می‌یابد و تاکنون بیش از ۷۰۰ مگاوات صرفه‌جویی در مصرف را داشته‌ایم و حدود ۷۰ درصد هدف در طرح تغییر ساعات اداری محقق شده است.
وزیر نیرو با تشریح طرح تغییر ساعات کاری ادارات، خاطرنشان کرد: در این طرح باید درجه حرارت سرمایش در ادارات بالای ۲۵ درجه تعیین شود و قبل از پایان ساعات کار نیز دستگاه‌های سرمایشی را خاموش کنند.
وی ادامه داد: بانک‌ها در سال‌های گذشته این موضوع را رعایت نمی‌کردند، اما با اعلام بانک مرکزی این موضوع رعایت شده و در برخی از نهاد‌ها شاهد صرفه‌جویی بوده‌ایم.
وزیر نیرو با بیان این که دستگاه‌هایی که از این طرح تخطی می‌کنند شناسایی و برق آن‌ها قطع می‌شود، یادآور شد: از سه‌شنبه هفته آینده هم نام این دستگاه‌ها اعلام عمومی خواهد شد. در اجرای این طرح که از شنبه آغاز شده حدود ۶۰ درصد ادارات رعایت کردند و امروز این رقم به ٧٠ درصد رسیده است.
وی با بیان این که بنای وزارت نیرو بر این است که در هیچ‌یک از بخش‌های خانگی، تجاری و غیره خاموشی اعمال نشود، گفت: برای هر یک از بخش‌های مختلف، برنامه مدیریت مصرف تدوین شده و اگر این برنامه مدیریت برق به‌خوبی اجرا شود، کار به خاموشی نمی‌رسد.
محرابیان با اشاره به خاموشی‌های مکرر در سال گذشته، گفت: در سال‌های گذشته چندین بار در روز به میزان دو ساعت برق قطع می‌شد، در حالی که در شرایط امروز جامعه همه وسایل عمدتا وابسته به برق هستند.
وی با اشاره به ناترازی حدود ۱۵ هزار مگاواتی سال گذشته، عنوان کرد: اگر شرایط طبق منوال سال گذشته پیش می‌رفت امروز حدود ۲۰ هزار مگاوات یعنی بیش از یک چهارم کل مصرف کشور ناترازی داشیم، اما امروز با اقدامات شبانه روزی که از زمان تحویل دولت سیزدهم انجام شده، در اواخر خرداد‌ماه با همکاری مردم، تاکنون صنعت برق خاموشی اعمال نکرده است.
به گفته وزیر نیرو، امیدواریم همزمان با افزایش دما، همکاری مردم در زمینه مدیریت مصرف نیز توسعه پیدا کند.
محرابیان با اشاره به طرح‌های تشویقی مشترکان اعلام کرد: مشترکانی که در مصرف برق صرفه‌جویی کنند، پنج برابر قیمت انرژی پاداش می گیرند.

  • منبع خبر : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو