وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که ۱۴هزار رسانه در کشور مجوز فعالیت دارند، گفت: مشکلات خبرنگاران در قالب لایحه جامع روزنامه‌نگاری مرتفع خواهد شد و امیدواریم با تصویب این لایحه در مجلس شورای اسلامی، مباحث مربوط به امنیت شغلی اهالی رسانه مرتفع شود.

به گزارش گویای خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه سفرهای استانی خود به شهرستان‌های غرب استان مازندران در نشست صمیمی با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه شهرستان‌های تنکابن، رامسر و عباس آباد که شامگاه جمعه سیزدهم آبان‌ماه در مجتمع حبیب بن مظاهر بهزیستی تنکابن برگزار شد، ضمن اشاره به بازدید امروز خود از پروژه نیمه تمام مجتمع فرهنگی هنری رامسر گفت: نهایت تلاش خود را می‌کنیم این پروژه به زودی با همراهی و مساعدت وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تعیین تکلیف شود تا با بهره‌برداری آن فضای مناسبی برای فعالیت‌های اصحاب فرهنگ و هنر غرب استان مازندران فراهم شود.
وی با بیان این که در یک روند فرسایشی در بخش هزینه‌های حوزه فرهنگ و هنر قرار گرفته‌ایم،‌ گفت: باید در حوزه فرهنگ و هنر سرمایه‌گذاری بهینه انجام شود تا شاهد جوشش اهالی فرهنگ و هنر برای خلق آثار فاخر باشیم.
اسماعیلی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت اعتلای فرهنگی نوجوانان پرداخت و گفت: متاسفانه در ایام کرونا ۲سال مدارس و فضاهای آموزشی تعطیل بوده و به جهت فاصله دانش آموزان با فضای آموزشی و ارتباط بیش از پیش با فضای مجازی شاهد آسیب های فراوانی در این حوزه هستیم از سوی دیگر در حال حاضر طبق آخرین پیمایش بنیاد بازی‌های رایانه‌ای حدود ۳۵ میلیون بازیکن بازی‌های رایانه‌ای با متوسط سن ۲۲ سال فعال هستند که این افراد روزانه بیش از یک ساعت و نیم وقت خود را صرف بازی‌های رایانه‌ای می‌کنند به طوری که ذهن این نوجوانان و جوانان امروزه دچار چالش حقیقت و مجاز شده است.
اسماعیلی با بیان این که ۱۴هزار رسانه در کشور مجوز فعالیت دارند، افزود: مشکلات خبرنگاران در قالب لایحه جامع روزنامه‌نگاری  مرتفع خواهد شد و امیدواریم با تصویب این لایحه در مجلس شورای اسلامی، مباحث مربوط به امنیت شغلی اهالی رسانه مرتفع شود.
 وی اضافه کرد: لایحه جامع روزنامه‌نگاری را در کمیسیون فرهنگی دولت به تصویب رسانده‌ایم و امیدواریم با تصویب نهایی این لایحه در هیات دولت و مجلس شورای اسلامی شاهد تحول اساسی در عرصه روزنامه‌نگاری و رفع تمامی موانع و مشکلات پیش روی اهالی رسانه باشیم.
بنا بر این گزارش، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که از عصر جمعه ۱۳ آبان‌ماه در جدیدترین سفر استانی خود عازم شهرستان‌های غرب استان مازندران شده است در بخشی از برنامه‌های خود پای صحبت ۱۴ نفر از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه این شهرستان‌ها نشست، همچنین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی فردا شنبه در آیین روز مازندران که در روستای صالحان بخش کجور نوشهر برگزار می‌شود، حضور خواهد یافت.

بازدید از پروژه فرهنگی هنری رامسر،‌ دیدار با سیدشمس الدین حسینی،‌نماینده مردم شهرستان‌های تنکابن و رامسر در مجلس شورای اسلامی و مسئولین شهرستانی و دیدار با خانواده معظم شهید «حشمت عشوری انبارسری» از شهرستان تنکابن از جمله برنامه‌های امروز سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده است.

  • منبع خبر :  پایگاه اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی