همه نهادها باید از مجوزهای قانونی حمایت کنند، دکتر سید محمد هاشمی معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در واکنش به حواشی لغو یک کنسرت در اهواز گفت: در مسئله لغو کنسرت‌ها از سوی برخی دستگاه‌ها، صدور مجوز کنسرت مبتنی بر قانون و با در نظر گرفتن ملاحظات و موافقت تمامی دستگاه‌های ذی‌ربط صورت می‌گیرد و ادارات کل ارشاد اسلامی استان‌ها مجوز را پس از دریافت موافقت سایر دستگاه‌های مربوطه صادر می‌کنند.

به گزارش گویای خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه افزود: در برگزاری کنسرت‌ها رعایت کلیه شئونات اسلامی و قانونی از ملزومات صدور مجوز بوده و حتی ملاحظات محلی ازجمله در نظر گرفتن مکان برگزاری کنسرت از نظر ترافیک و سایر مسایل مشابه که از سوی سایر دستگاه‌های مرتبط بررسی و قبل از صدور مجوز اعلام نظر می‌گردد در صدور مجوز لحاظ می‌شود. لذا انتظار می‌رود دستگاه‌های مربوطه قبل از صدور مجوز ملاحظات خود را مد نظر گرفته و سپس اعلام موافقت نمایند.

سید محمد هاشمی در ادامه با اشاره به روند برگزاری کنسرت اخیر در شهر اهواز تاکید کرد: درمورد برگزاری کنسرت در شهر اهواز نیز روند مذکور قانونی طی شده و درصورت بروز مسائل جدید انتظار می‌رود تمامی دستگاه‌ها ضمن هماهنگی، بصورت شفاف موضوع را با مردم در میان بگذارند.

معاون حقوقی و امور استان‌های وزیر ارشاد ادامه داد: با توجه به ملاحظه شورای تامین استان مبنی بر تغییر محل برگزاری کنسرت، در صورت آمادگی و امکان برگزارکننده کنسرت در محل جدید و همچنین تغییر نظر و اعلام موافقت نهادهای ذی‌ربط، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آمادگی کامل را برای همکاری و مشارکت دارد.

سید محمد هاشمی در پایان افزود: همان‌طور که قبلاً اعلام کرده‌ایم، رعایت شئونات اسلامی و قانونی خط قرمز تصمیم‌گیران در مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است؛ بنابراین انتظار می‌رود زمانی که مجوزی مبتنی بر قانون صادر می‌شود، همه نهادها از آن حمایت کنند و به نشاط اجتماعی و عدم تضییع حقوق عمومی توجه داشته باشند.

  • منبع خبر : پایگاه اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی