معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان این که معیار اصلی انتخاب اعضای هیأت علمی، صلاحیت علمی و اخلاقی بوده و نه سلائق سیاسی و جناحی، گفت: اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها، یکی از مهم‌ترین ارکان پیشرفت کشور هستند و تسویه حساب‌های سیاسی و جناحی در خصوص آن‌ها صحت ندارد.

گویای خبر – به گزارش وبدا، دکتر ابوالفضل باقری فرد با بیان این مطلب، اظهار داشت: حدود سه هزار نفر، عضو بورد در رشته‌های مختلف در وزارت بهداشت حضور دارند که از بهترین سرمایه‌های علمی کشور و پشتوانه برنامه‌های حوزه سلامت هستند.

وی افزود: نگاهی گذرا به اسامی اعضای بورد وزارت بهداشت نشان می‌دهد که معیار اصلی انتخاب آن‌ها، صلاحیت علمی و اخلاقی بوده و نه سلائق سیاسی و جناحی، به گونه‌ای که چنین سعه صدری در انتخاب آن‌ها حتی در دوره‌های قبل هم وجود نداشته است.

دکتر باقری فرد خاطر نشان کرد: آیین‌نامه بازنشستگی اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها هیچ تغییری نسبت به سنوات قبل نداشته و ادامه فعالیت این عزیزان به شرط حضور فعال در عرصه‌های علمی و پژوهشی با حفظ شئون و ارزش‌های اخلاقی، اسلامی و انقلابی همچنان ادامه دارد.

وی تصریح کرد: با وجود برخی شایعات بی‌اساس در خصوص حذف چهره‌های علمی از دانشگاه‌ها و گروه‌های بورد، این سرمایه‌های علمی کشور در آرامش کامل و کمال امنیت مشغول انجام وظایف محوله در حوزه آموزش و پژوهش هستند.

  • منبع خبر : وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی