مدیرعامل بانک توسعه تعاون گفت: امروزه در محیط پیچیده و رقابتی کسب و کار نمیتوان بدون کار تیمی به موفقیت دست پیدا کرد.
به گزارش گویای خبر به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، محمد شیخ حسینی در روز پایانی کارگاه آموزشی مدیران ستادی و استانی «تجهیز منابع کم هزینه با رویکرد بازاریابی» افزود: دستاوردها، موفقیتها و عملکرد بانک محصول کار تیمی و همکاری و تلاش همکاران در همه سطوح است.
وی بیان کرد: تجهیز منابع ارزان قیمت یکی از چالشهای بانکها است. چرا که منابع محدود و نیازها نامحدود است.
شیخ حسینی بیان کرد:هدف نهایی بنگاههای اقتصادی و خدمات محور جذب مشتری است و با ورود مشتری تحقق مییابد.
وی اعلام کرد:به عنوان یک بانک توسعهای راهبرد خود در هدفگذاری (Targeting) جذب مشتریان را تعاونیها و بنگاههای کوچک و متوسط قرار دادهایم.
مدیرعامل بانک توسعه تعاون اظهار کرد: بر اساس سند تحول راهبردی که در کارگاه آموزشی مدیران ستادی و استانی رونمایی شد در سال ۱۴۰۴ به عنوان بانک برتر تعاونیها و بنگاههای خرد هستیم. اولین تصویر ذهنی که در ذهن فعالان و بازیگران بخش تعاون و SME ها از نهاد مالی برتر ایجاد میشود باید بانک توسعه تعاون باشد.
شیخ حسینی گفت: آمیختههای بازاریابی (۷P) تاکید دارد که که باید به محصول، قیمت، تبلیغات و ترفیع، مکان، پرسنل، فرایندها و محیط فیزیکی و اجتماعی در بازاریابی خدمات و محصولات و جذب منابع بانک موثر هستند اما نکته باید توجه داشت که نحوه ارائه محصولات و خدمات از خود محصول مهمتر است.
وی بیان کرد: نیروی انسانی شایسته و باانگیزه و نحوه ارائه خدمات و سرویسهای بانکی به تنهایی میتواند یک استراتژی بازاریابی و به عنوان مزیت رقابتی در جلب رضایت مشتری و تجهیز منابع عمل میکند.
به گفته وی، نیروی انسانی شایسته، دارای توان، انگیزه و توانایی حل مسائل و کار تیمی است.
مدیر عامل بانک توسعه تعاون تصریح کرد: «انگیزه» مهمترین عاملی است که نیروی انسانی تواناییهایش را بروز میدهد و مدیران باید اهتمام ویژهای به مولفه انگیزش داشته باشند.
شیخ حسینی در تبیین اهمیت نیروی انسانی گفت: ارتباط انسانی با کارکنان و مشتریان دارای اهمیت بسیار زیادی است که باید در اولویت مدیران قرار گیرد.
وی در بخشی از سخنان با تشریح مدل STP در بازاریابی گفت: بر اساس این مدل بازاریابی، بخشبندی بازار، هدفگیری و جایگاهیابی یک استراتژی در بازاریابی است.
این مقام ارشد بانکی تاکید کرد: کار بازاریابی تنها محدود به اداره بازاریابی و کارشناسان بازاریابی استانها نیست بلکه همه از مدیرعامل، اعضای هیأتمدیره، معاونان و مدیران ستادی گرفته تا همه کارکنان بانک در ستاد و صف و حتی شرکتهای زیر مجموعه باید بازاریاب محصولات و خدمات بانک توسعه تعاون باشند.
وی با بیان این که در مسیر بازاریابی شناخت مشتری و نیازهای وی باید در اولویت قرار گیرد، گفت: ارتباط موثر، دائمی و هدفمند با مشتریان کلیدی و بزرگ و مدیران اتحادیهها و تعاونیهای بزرگ از طریق ارتباط حضوری، تماس تلفنی و پیامک و فضای مجازی در دستور کار همکاران شعب قرار گیرد.
اهمیت عوامل انگیزهزا
شیخ حسینی در بخشی از سخنان خود با تشریح نظریه دوعاملی هرزبرگ گفت: بر این اساس عوامل بهداشتی و بیرونی شامل حقوق و دستمزد، شرایط کاری، امنیت شغلی، روابط متقابل شخصی، خط مشیها و مدیریت سازمان هستند اگر نباشد باعث عدم رضایت مشتریان و کارکنان میشود.
عوامل درونی که وجودشان باعث ایجاد انگیزش میشود مربوط به ماهیت کار است. رشد شخصیتی، پیشرفت، مسوولیت و شناسایی موفقیت باعث انگیزش در کارکنان میشود.
توجه به پاداش های معنوی، تفویض اختیار و احترام، تکریم و توجه به کارکنان عامل مهمی در بالابردن انگیزه همکاران است همچنین موفقیت سازمانی و نشان دادن عملکرد و نتایج موجب بالا رفتن اعتماد به نفس سازمانی و در نتیجه افزایش انگیزه همکاران میشود.
فرهنگ سازمانی توسط مدیران سازمان به وجود میآید
مدیرعامل بانک توسعه تعاون در بخش دیگری از سخنان خود در تشریح فرهنگ سازمانی اعلام کرد: فرهنگ که ریشه لاتین آن کالچر است به معنای کاشت است. به همین دلیل فرهنگ باید ریشه داشته باشد و برای پرورش آن نیاز به زمان دارد و مدیران ارشد سازمان به دلیل الگو بودن و جایگاه و قدرت سازمانی در ایجاد و گسترش فرهنگ نقش بی بدلیل دارند .
این مقام ارشد بانکی با تقسیم سبکهای مدیریتی به انسانگرا و وظیفهگرا گفت:همه سبکهای مدیریت به دو دسته سبکهای انسانگرا و وظیفهگرا تقسیم میشوند که براساس دانش و تجربه باور دارم که بهترین سبک مدیریت سبک انسانگرا است که به جنبههای انسانی کارکنان و مشتریان توجه دارد. و به خدامحوری و اخلاقگرایی در فرهنگ سازمانی اشاره کرد و اظهار داشت: تعریف اخلاق به معنی داشتن تمام صفات و ارزشهای اخلاقی و انسانی و در عین حال جهان شمول، این است که «هرچه را برای خود میپسندی برای دیگران هم بپسند».
در دسترس بودن مدیران، بازخورد گرفتن مدیران و کارکنان از یکدیگر، قدردانی از تلاشها و زحمات کارکنان، تشویق کار تیمی، ایجاد ارتباطات موثر، احترام گذاشتن به تفاوتها، ارزیابی دقیق عملکرد کارکنان، تمرکز بر ارتباطات رودررو، جلسات و رویدادهای منظم و به رسمیت شناختن موفقیتها به عنوان اجزای فرهنگ سازمانی از سوی شیخ حسینی تبیین شد.
وی ادامه داد: به عنوان راهبرد اصلی عملیاتی بانک تمرکز بر جذب منابع ارزان قیمت با استفاده از اصول بازاریابی ،محصولات و تمامی ابزارها و وصول مطالبات جزو اولویت کاری همکاران عزیز قرار گیرد و تمرکز ویژه تمامی مدیران و همکاران ستادی به خصوص مدیران شعب استانها و روسای شعب و همکاران صف بر جذب منابع ارزان قیمت و وصول مطالبات با استفاده از دو طرح جذاب انگیزشی مائده و وصول و همچنین حرکت سریع در مسیر ارائه خدمات نوین و دیجیتال میتواند ضامن تحول، جهش در بهرهوری ،عملکرد در موفقیت سازمان خواهد بود.
دستاوردها و اقدامات مهم بانک توسعه تعاون در سال جاری
مدیرعامل بانک توسعه تعاون در بخش پایانی سخنان خود با تشریح دستاوردهای بانک در سال جاری گفت:با اعمال سیاستهای جدید ، بانک پس از ده سال به سوددهی رسید و این روند در سال جاری با سرعت بیستر ادامه خواهد یافت.
شیخ حسینی، افزایش ۱۲۴ درصدی سرمایه بانک در سال قبل را برای بانک بسیار مهم دانست و بر ادامه روند افزایش سرمایه بانک در سالجاری تاکید کرد.
وی ضمن تقدیر و تشکر از تلاش و زحمات همکاران بانک اعلام کرد: با اجرای کار تیمی و همکاری جمعی، انتقال شعبه مستقل مرکزی به ساختمان خدامی و تعیین تکلیف ساختمان مذکور، راهاندازی سامانه خدمات غیرحضوری بانک (تی تی پلاس)،وصول نقدی مطالبات از شهرداری تهران و موفقیت در چند پرونده مهم حقوقی، اتمام ساختمان مرکز داده اصلی بانک، تدوین سند استراتژی و سند تحول بانک، شروع پروژه استعدادیابی و جانشین پروری کارکنان بانک، برگزاری المپیاد ورزشی کارکنان پس از یک وقفه چهارساله در ۶ منطقه کشور و عملیاتی شدن تکالیف بانک در حوزه چک دیجیتال، برات و سفته الکترونیک و امضای دیجیتال، محقق شد.
- منبع خبر : روابط عمومی بانک توسعه تعاون
Sunday, 5 May , 2024