نماینده مجلس شورای اسلامی با تقدیر از عملکرد بانک ملی ایران در سال ۱۴۰۲ گفت: این بانک با پرداخت صحیح تسهیلات خرد در جذب سرمایه اجتماعی و دلبستگی مردم به نظام بانکی موثر بوده است.

به گزارش گویای خبر به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، علی نیکزاد ثمرین در گفت‌وگو با روابط عمومی بانک ملی ایران، در خصوص عملکرد بانک ملی ایران گفت: به‌لحاظ اینکه اقتصاد ایران بانک محور است، افرادی که سرمایه‌گذاری می‌کنند، در ابعاد کوچک و بزرگ تسهیلاتی را از بانک‌ها مطالبه می‌کنند. 

وی با تاکید بر اینکه بهتر است بانک‌ها با بنگاه‌داری، رقیب بخش خصوصی نباشند، افزود: در راس همه رهبر معظم انقلاب فرمودند بانک‌ها از بنگاه‌داری خارج شوند که بانک ملی ایران در سال ۱۴۰۲ با ۳۶ همت خروج از بنگاه‌داری پیشگام شد و کارها را واگذار کرد که جای تقدیر و تشکر دارد. 

نماینده مردم اردبیل، سرعین و نمین در مجلس شورای اسلامی اظهار امیدواری کرد که بانک ملی در سال ۱۴۰۳ هم در خروج از بنگاه‌داری پیشگام باشد و گفت: تمام بانک‌ها باید در این مسیر قدم بگذارند و از مسیر خرید و فروش ملک، ساخت و ساز، تشکیل هلدینگ و … خارج شوند.

نیکزاد ثمرین در ادامه از اقدام رئیس بانک ملی ایران و هیات‌مدیره این بانک برای آغاز پر ثمر خروج از بنگاه‌داری تقدیر و تشکر کرد. 

وی در خصوص اقدامات بانک ملی ایران در پرداخت تسهیلات تکلیفی در سال ۱۴۰۲ افزود: این بانک بیش از تعهدات خود تسهیلات تکلیفی پرداخت کرده است که این اقدام بسیار ارزشمند است؛ چرا که پرداخت این تسهیلات موضوعات جزیی مردم در زمینه درمان، مسکن، ازدواج و … را کاهش می‌دهد. 

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی تسهیلات خرد را در جذب سرمایه اجتماعی و دلبستگی مردم به نظام بانکی موثر دانست و گفت: مردم از عملکرد بانک ملی ایران در زمینه تسهیلات تکلیفی بسیار رضایت دارند و بسیار پسندیده است که در تصمیم‌گیری‌های کلان کشور در خصوص تسهیلات خرد در استان‌ها تصمیم‌گیری‌های مفیدی انجام شود. 

نیکزاد ثمرین پرداخت تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب و روسای ادوار و فعلی دولت تاکید داشتند که بانک ملی ایران به سمت خروج از بنگاه‌داری حرکت کند. همچنین پیشنهاد دارم بانک ملی در مباحث سرمایه‌گذاری طبق برنامه مدنظر پیش برود و از همه مهمتر در پرداخت تسهیلات خرد برای رفع مشکل مردم طبق آیه « انَّ حَوائِجَ النّاسِ اِلَیکُم مِن نِعَمِ اللهِ عَلَیکُم» اقدام کنند تا خدا به رزق و کارشان برکت دهد.

  • منبع خبر : روابط عمومی بانک ملی ایران