رئیس سازمان خصوصی سازی با تأکید بر مولدسازی گفت: مسئولیتی برعهده ماست که باید تمام تلاش خود را در این زمینه به کار بگیریم تا حبس دارایی شکسته شود و قفل دارایی راکد دولت از بین برود.

به گزارش گویای خبر به نقل از شادا، حسین قربانزاده، رئیس سازمان خصوصی‌سازی در گردهمایی مدیران کل امور اقتصادی و دارایی استان‌های سراسر کشور  با اشاره به حجم بالای موضع‌گیری‌ها در مورد مصوبه مولدسازی دارایی‌های دولت گفت: حقیقت قصه این است که علیرغم نگرانی همه دوستان، به این مساله خوش‌بین هستم، چراکه این اصل را بسیار بدیهی می‌دانم و آغاز مولدسازی حرکتی مثبت و تحول آفرین در کشور خواهد بود و در این مسیر بسیاری از موضوعات پاسخ خود را دریافت می‌کنند.

رئیس سازمان خصوصی سازی با تأکید بر این که مولدسازی می‌تواند برخی مناطق راکد را متحول کند و مردم نیز از آثار آن منتفع شوند، افزود: مسئولیتی برعهده ماست که باید تمام تلاش خود را در این زمینه به کار بگیریم تا حبس دارایی شکسته شود و قفل دارایی راکد دولت از بین برود تا ما بتوانیم امید داشته باشیم که از این طریق اقتصاد پرتلاطم و پرنوسان سامان یابد.

وی بر ضرورت تبیین ابعاد مولدسازی و واقعیت آن برای مردم  تأکید کرد: در مسیر اجرا باید دارایی دولت از این بایگانی راکد خود متحول شود تا بیشترین عایدی و بهره‌وری صورت گیرد و در حوزه مولدسازی ما با دارایی‌های مازاد کار داریم.

معاون وزیر اقتصاد همچنین در خصوص تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت نیز گفت: اول باید شورای عالی سیاست‌های کلی اصل ۴۴ تشکیل شود و شیوه اجرایی را مصوب کند تا بتوان پرتفوی سهام‌ عدالت را نهایی کرد.

رییس سازمان خصوصی سازی گفت: در حال حاضر پرتفوی سهام عدالت جاماندگان مشخص است، احکام ضوابط آن هم به تصویب هیات وزیران رسیده بود اما هیات تطبیق مجلس به آن ایراد گرفت و اعلام کرد که مطابق قانون اجرایی سیاست‌های کلی اصل ۴۴ باید این شورا درباره آن تصمیم بگیرد و نه هیات وزیران.

بنابراین در حال حاضر جز این که شورای عالی سیاست‌های کلی اصل ۴۴ این موضوع را تصویب کند، راه دیگری وجود ندارد.

قربانزاده افزود: سه و نیم میلیون افراد جدید دارای سهام عدالت خواهند شد که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند.

  • منبع خبر : شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)