در یکصد و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران طرح «اصلاحیه مصوبه ساماندهی فرآیند حمایت از ناشران، موزعین و کتابفروشان» بررسی و تصویب شد.

به گزارش گویای خبر به نقل از پایگاه خبری شهر، علیرضا نادعلی سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و سومین جلسه شورا در جریان بررسی طرح «اصلاحیه مصوبه ساماندهی فرآیند حمایت از ناشران، موزعین و کتابفروشان» با اشاره به وضعیت نامطلوب دفاتر نشر اظهار کرد: غیر از ناشران دولتی که شرایط خاصی در بهره‌مندی از حمایت‌ها دارند، به دلیل قاچاق و دست‌فروشی کتاب، ۶۰ تا ۷۰ ناشر ورشکست شده و شرایط بسیار بدی داشتند.

نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا نیز گفت: دولت و شهرداری‌ها در برنامه توسعه موظف شده‌اند که از ناشران و مطبوعاتی که با برخورداری از مجوز رسمی در فضاهای مسکونی فعالیت می‌کنند، حمایت کنند.

مهدی عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی شورا با بیان این که در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی و کمیسیون شهرسازی به یک نتیجه مشترک رسیدیم، گفت: ما چند قاعده را در این زمینه پیش‌بینی کردیم. در بحث فعالیت در ساختمان‌ها دغدغه درستی وجود دارد و می خواهیم تا جایی که می‌توانیم سکونتگاه‌ها را مختلط نکنیم و به گونه‌ای نباشد که کاربری‌های اداری در بافت مسکونی شکل بگیرد؛ لذا با همین نگاه ملاحظاتی پیش‌بینی شده که ناشران و مطبوعات جز کافه کتاب‌ها و چاپخانه‌ها در پهنه‌های M، R و S مشروط بر رضایت نامه کتبی مالکین مستقر شوند.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در ادامه بر حمایت از ناشران و فعالان حوزه کتاب تأکید کردند.

در ادامه این جلسه طرح «اصلاحیه مصوبه ساماندهی فرآیند حمایت از ناشران، موزعین و کتابفروشان» با حداکثر آراء موافق به تصویب رسید.

  • منبع خبر : پایگاه خبری شهر