وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نظام بانکی می‌تواند همسو با مولفه‌های بانک‌داری اسلامی، منابع سرگردان مردم را برای رشد تولید و کاهش تورم در کشور هدایت کند.

 گویای خبر – به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کار و رفاه اجتماعی، «سیدصولت مرتضوی» در آیین رونمایی از اولین انتشار اوراق گواهی سپرده مدت‌دار ویژه سرمایه‌گذاری خاص، با گرامیداشت یاد شهدای محور مقاومت فلسطین و مظلومین غزه اظهار امیدواری کرد: به فضل الهی پیروزی نهایی مردم فلسطین بر رژیم صهیونیستی رقم خواهد خورد.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصادی و سفارش مستمر به اهمیت توسعه تولید داخلی، گفت: نرخ رشد منفی اقتصادی دهه اخیر از یک سو و همچنین فشارهای تحریمی و ظالمانه بر اقتصاد کشور ناشی از حاکمیت نظام سلطه بر اقتصاد بین‌الملل از سوی دیگر، ضرورت اتکای علمی و عملی بر ظرفیت‌های داخلی کشور و بهره‌گیری از منابع غنی و استعدادهای سرشار مادی و معنوی کشور را صدچندان می‌کند.

مرتضوی افزود: ایجاد پویایی و بهبود شاخص‌های کلان اقتصادی مستلزم حرکت متوازن، پرشتاب و هدفمند توسط تمامی بخش‌های اقتصادی جامعه و همراهی بخش خصوصی و دولتی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان ساخت: تاکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی برای شکوفایی ظرفیت‌های داخلی و کاهش اثرگذاری فشارهای خارجی بر اقتصاد کشور است.

وی با بیان این‌که در گذشته اقتصاد ما شرطی و وابسته به تحولات و اقدامات خارجی بود، گفت: کشوری که دارای ظرفیت‌های اقتصادی بی‌شمار، معادن، نفت، گاز و اقتصاد دانش‌بنیان است نباید وابسته به سیاست‌های خارجی باشد.

مرتضوی انتشار اوراق گواهی سپرده مدت‌دار ویژه سرمایه‌گذاری خاص را بستری خلاقانه و نوآورانه توسط بانک رفاه کارگران عنوان کرد و افزود: ترویج بانکداری اسلامی، هدایت منابع سرگردان مردم به‌سوی تولید و کاهش تورم از ثمرات این طرح است.

وزیر رفاه با تاکید بر این‌که نقش نظام بانکی کشور به‌عنوان یکی از مهم‌ترین اهرم‌های توسعه اقتصادی کشور، بسیار کلیدی و بی‌بدیل است، بیان کرد: بانک و بانکداری قلب تپنده هر اقتصاد و جاری‌کننده خون در رگ‌های اقتصاد جامعه است که باید این مهم در کشور منطبق با موازین اسلام بتواند به‌عنوان پایه و اساس اقتصاد اسلامی نقش موثری را در تعاملات آحاد جامعه ایفا نماید.

وی گفت: افزایش قدرت سرمایه‌گذاری فعالان اقتصادی و امکان تامین مالی مبالغ کلان و مدت‌دار جهت توسعه و بهره‌برداری از طرح‌ها و پروژه‌ها نیز در این طرح رقم می‌خورد.

اولین انتشار اوراق گواهی سپرده مدت‌دار ویژه سرمایه‌گذاری (خاص) بابت تامین مالی پروژه‌های کلان دو شرکت تدبیر کالای جم و پارت گوال گیتی (فعال در حوزه تولید دارو و صنعت فولاد) برای نخستین‌بار در شبکه بانکی و با مجوز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران توسط بانک رفاه کارگران صورت گرفت.

  • منبع خبر : وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی