معاون صنایع‌دستی گفت: نیاز به جریان‌سازی فرهنگی در حوزه صنایع‌دستی داریم، باید عزت و سلامت را به صنایع‌دستی برگردانیم و این مهم جز با تلاش میسر نمی‌شود.

به گزارش گویای خبر به نقل از خبرگزاری میراث‌آریا، مریم جلالی در نشست معاونان صنایع‌دستی کشور که روز گذشته به میزبانی البرز برگزار شد، اظهار کرد: می‌خواهیم فصل جدید مدیریتی را در صنایع‌دستی ایجاد کنیم و نیاز به کمک معاونان برای تفاوت رویکرد داریم.

معاون صنایع‌دستی کشور  با اشاره به این که امروز نیاز داریم نگاه به صنایع‌دستی تغییر کند، اظهار کرد: اکنون خطر توقف در دایره محدودیت‌ها را داریم. باید از محدودیت‌ها با رویکرد مبتکرانه گذر کنیم، باید تحولی در رویکرد، تحول در محتوا و تحول ساز و کار داشته باشیم

جلالی با بیان این که باید در عرصه صنایع‌دستی به نقش‌آفرینی بپردازیم، اظهار کرد: باید رفتارمان را در طی زمان تغییر دهیم تا به صنایع‌دستی اعتبار ببخشیم.

او با اشاره به این که صنایع‌دستی باید به هر ترتیبی بلند شود تا در پایان برنامه هفتم توسعه با قید فوریت نقش خود را پر رنگ کند، گفت: باید ساختار مبتنی بر ارزش مشترک در صنایع‌دستی ایجاد کنیم.

معاون صنایع‌دستی کشور  با بیان این که باید زنجیره ارزش صنایع‌دستی را تکمیل کنیم، اظهار کرد: اگر فقط به تولید بپردازیم این زنجیره تکمیل نمی‌شود و باید زنجیره توزیع، فروش و سودآوری تکمیل شود تا چرخ اقتصاد این حوزه به گردش درآید.

جلالی با اشاره به این که صنایع‌دستی ما باید جهانی شود، افزود: باید بتوانیم سرمایه‌های خارج از کشور را جذب کنیم و همه تورگردانان و موزه‌داران را به بازاریابان صنایع‌دستی تبدیل کنیم.

او افزود: اگر بازارچه‌ها با ابعاد مختلف موسیقی، جشنواره غذا و مشاهیر و… تلفیق شود به فروش صنایع‌دستی کمک می‌کند.

جلالی با اشاره به این که اعتبارات یک ضلع است اما ارتباطات و اختیارات اهمیت بیشتری دارد، اظهار کرد: نیاز به جریان‌سازی فرهنگی در حوزه صنایع‌دستی داریم، باید عزت و سلامت را به صنایع‌دستی برگردانیم و این مهم جز با تلاش میسر نمی‌شود.

  • منبع خبر : میراث آریا