سازمان هواشناسی کشور نسبت به متلاطم شدن دریای خزر، خلیج فارس و تنگه هرمز هشدار داد و بر رعایت احتیاط در عملیات تفریحی به ویژه غواصی و شنا تاکید کرد.

 

به گزارش گویای خبر، بر اساس هشدار دریایی سطح زرد سازمان هواشناسی، سامانه وزش نسبتا شدید باد (گاهی شدید) از بعد از ظهر دوشنبه تا چهارشنبه موجب مواج و متلاطم شدن دریا می‌شود.

به دنبال فعالیت این سامانه، مناطق مرکزی و شرقی دریای خزر، در استان‌های مازندران و گلستان با وزش باد شدید و مواج شدن دریا و افزایش ارتفاع امواج تا ۱/۵ متر همراه می‌شوند.

با توجه به افزایش ارتفاع امواج، احتمال غرق شدن شناگران و آسیب به شناورهای سبک و تفریحی و احتمال اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌ها و احتمال آسیب به تاسیسات دریایی وجود دارد.

سازمان هواشناسی به احتیاط در عملیات تفریحی، به ویژه غواصی و شنا، احتیاط در سفرهای دریایی با شناور سبک، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های دریایی از جمله ورود و خروج کشتی به بنادر و احتیاط در صیادی به ویژه در فراساحل توصیه کرده است.

سامانه دوم نیز افزایش سرعت باد (باد جنوب غربی ) و متلاطم و مواج شدن دریا در بعدازظهر چهارشنبه اعلام شده که افزایش سرعت باد و افزایش ارتفاع امواج تا ۱/۵ متر (به ویژه در تنگه هرمز) را به دنبال دارد.

مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان، در خلیج فارس و تنگه هرمز در این مدت بااحتمال غرق شدن شناگران و آسیب به شناورهای سبک، تفریحی، احتمال اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس ها و احتمال آسیب به تاسیسات دریایی مواجه می‌شوند.

احتیاط درعملیات تفریحی، به ویژه غواصی و شنا، احتیاط در سفرهای دریایی با شناور سبک، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های دریایی از جمله ورود و خروج کشتی به بنادر و احتیاط در صیادی به ویژه در فراساحل در این شرایط جوی نیز ضروری است.