همایش «حکیم هزاره‌ها» در بزرگداشت شیخ‌الرئیس بوعلی‌سینا به همت بنیاد بوعلی سینا با همکاری انجمن آثار و مفاخر فرهنگی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان سه شنبه اول شهریورماه ۱۴۰۱ از ساعت ۹:۰۰ تا :۱۳:۰۰ با حضور ابن‌سینا پژوهان کشور در تالار فجر شهرداری واقع در میدان آرامگاه بوعلی همدان برگزار می‌شود.

به گزارش گویای خبر به نقل از انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، بر اساس اعلام دبیرخانه این همایش در این رویداد دکترحسن بلخاری رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی مقاله‌ای با عنوان «اگر الانصاف نمی‌سوخت » را ارائه نموده و دکتر نجفقلی حبیبی مصحح کتاب «القانون» نیز گزارشی درباره تصحیح علمی- انتقادی کتاب سوم «القانون» قرائت خواهد کرد.
همچنین دکتر قاسم پورحسن، استاد دانشگاه علامه طباطبائی به تشریح نظرات مطرح شده در کتاب تازه تألیف خود با عنوان «ابن‌سینا و خرد ایرانی» خواهد پرداخت.
«بررسی جایگاه ابن‌سینا در تاریخ موسیقی ایران» نیز عنوان مقاله‌ای است که کاوه خورا به معاون پژوهشی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی آن را ارائه خواهد کرد.
بر اساس این خبر علی‌اکبر عروتی موفق مقاله‌ای با عنوان «بررسی فلسفی- عرفانی رساله ‌الطیر ابن‌سینا»، فرشته ندری‌ابیانه مقاله‌ای با عنوان «طالع‌بینی از دیدگاه ابن‌سینا» و حسین شمس مقاله‌ای درباره «نوآوری‌های بوعلی‌ سینا در براهین اثبات وجود خدا» ارائه خواهند کرد.
این رویداد با خیر مقدم و سخنرانی آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی رئیس بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی‌ سینا درباره «رساله عهد ابن‌سینا»، آغاز خواهد شد.
بر اساس این گزارش، استانداری، شهرداری و شورای شهر، دانشگاه‌های بوعلی‌سینا و علوم پزشکی، انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، اداره‌کل امور کتابخانه‌های عمومی و مدیریت غرب کشور سازمان اسناد و کتابخانه ملی و صدا و سیمای مرکز همدان از همکاران این بنیاد در برگزاری همایش هستند و به‌طور ویژه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان در برنامه‌ریزی علمی و اجرایی آن مشارکت و همکاری دارد.
ورود عموم علاقه مندان به این همایش آزاد است.

  • منبع خبر :  انجمن آثار و مفاخر فرهنگی