«پادچک»، به‌عنوان یک محصول نوآورانه و متمایز، برای اولین بار در صنعت بانکداری کشور در حوزه بهره‌برداری از «چک دیجیتال» و تسهیل تبادل وجه بین خریدار و فروشنده کالا یا خدمت، در سبد محصولات و خدمات بانک پاسارگاد قرار گرفته است.

به گزارش گویای خبر به نقل از روابط‌عمومی بانک پاسارگاد، این بانک که همواره بانکی پیش‌رو در ارایه خدمات الکترونیک است، در اقدامی خلاقانه و نوآورانه محصول «پادچک» را به‌عنوان اولین محصول صنعت بانکداری کشور در حوزه بهره‌برداری از «چک دیجیتال»، در اختیار هموطنان عزیز قرار می‌دهد.

محصول «پاد چک» ابزار بسیار مناسبی برای رفع مشکلات خریداران و فروشندگان کالا یا خدمات گران‌بها است که به دلیل وجود محدودیت در سقف مبلغ تراکنش یا انتقال وجه، از سایر ابزارها از جمله «چک عادی»، «چک تضمین‌شده (بانکی)»، «چک بین‌بانکی (رمزدار)»، «سامانه‌های ساتنا و پایا» و غیره استفاده می‌نمایند. ابزارهای مذکور دارای محدودیت‌هایی‌ از جمله «ریسک عدم دریافت وجه برای فروشنده به دلیل برگشت خوردن چک خریدار»، «ضرورت مراجعه حضوری خریدار به شعبه‌ها برای دریافت چک بانکی یا بین‌بانکی»، «عدم امکان دریافت کالا یا خدمت هنگام انجام معامله، به دلیل عدم امکان پرداخت کل وجه به‌صورت آنی به فروشنده» و غیره می‌باشند؛ لذا، بسیاری از هم‌میهنان گرامی درخصوص پرداخت یا دریافت مبالغ مربوط به خرید و فروش کالا یا خدمات، به ویژه برای مبالغ بیش از سقف‌های تعیین شده توسط بانک مرکزی، با محدودیت‌های «زمانی»، «مکانی» و «ریسک» مواجه هستند که می‌بایست از طریق نوآوری و ارایه محصولات جدید بانکی پوشش داده می‌شد. بانک پاسارگاد هم‌راستا با چشم‌انداز بانکداری دیجیتالی خود و با هدف «رفع محدودیت‌های یادشده»، «تسهیل تبادل وجه بین خریدار و فروشنده»، «گسترش ارایه خدمات غیرحضوری به مشتریان ارجمند» و «ایجاد تجربه دیجیتالی لذت‌بخش برای هم‌میهنان گرامی»، محصول «پادچک» را در قالب ایجاد سرویس اتصال سامانه‌های فروشگاهی به سامانه چکاد (چک امن دیجیتال)، طراحی و به هم‌میهنان گرامی ارایه کرده است.

از جمله مزایای محصول «پادچک» برای «خریداران» و «فروشندگان» می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

– رفع محدودیت‌های «مبلغی»، «زمانی» و «مکانی» پرداخت وجه خرید کالا یا خدمت و دریافت کالا یا خدمت موردنظر برای خریداران؛

– کاهش ریسک‌های مترتب به پرداخت وجه خرید کالا یا خدمت از طریق روش‌های نامناسب فعلی؛

– فراهم شدن امکان دریافت وجوه مربوط به فروش کالا یا خدمت به‌صورت آنی و در لحظه انجام معامله برای فروشنگان؛

– افزایش اطمینان و کاهش ریسک‌های مترتب بر انتقال وجه مربوط به فروش کالا یا خدمت؛

– یکپارچه‌سازی پرداخت‌های با مبالغ درشت با «سامانه فروشگاهی یا سیستم حسابداری داخلی فروشگاه»؛

– جایگزین مناسب برای دستگاه‌های کارت‌خوان به‌ویژه برای اصنافی که نیاز فوری به مبلغ حاصل از فروش کالا یا خدمت خود دارند از جمله «طلا و جواهر فروش»، «عمده فروشی‌ها»، «صرافی‌ها»، «خودرو»، «لوازم خانگی»، «کالاهای لوکس» و غیره.

مشتریان جهت دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به تارنمای این بانک به نشانی https://bpi.ir مراجعه نمایند. گفتنی است مرکز اطلاع‌رسانی بانک پاسارگاد با شماره تماس۸۲۸۹۰-۰۲۱ و سامانه پاسارگپ (چت آنلاین بانک پاسارگاد) نیز آماده پاسخ‌گویی به سوالات مشتریان محترم در این زمینه می‌باشند.

برای استفاده از امکانات این محصول پس از عضویت در پنل کسب‌و‌کار پاد، با توجه به فایل راهنما اقدام نماید.

  • منبع خبر :  روابط‌عمومی بانک پاسارگاد