به‌منظور همکاری‌های بین‌المللی در حوزه فناوری و نوآوری و تقویت آن، پارک علم و فناوری بین‌المللی ایران راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش گویای خبر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در قانون جهش تولید دانش بنیان به موضوع تقویت همکاری بین‌المللی توجه شده است، موضوع همکاری‌های بین‌المللی در حوزه‌های فناوری و نوآوری یکی از اولویت‌های کشور است و همه کشورها حتی کشورهای پیشرفته نیز این هدف را دنبال می‌کنند و به همین دلیل اهمیت ویژه‌ای به این بخش می‌دهند.

بر همین اساس در یکی از آیین‌نامه‌های این قانون آمد که وزارت موظف است در راستای همکاری بین‌المللی در حوزه فناوری و نوآوری و با اولویت تقویت همکاری‌های بین‌المللی و با همکاری وزارت امور خارجه، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و اتاق بازرگانی صنایع، معدن و کشاورزی ایران نسبت به راه‌اندازی پارک علم و فناوری بین‌المللی ایران اقدام کند.

پارک‌های علم و فناوری یک نهاد اجتماعی محسوب می‌شوند که با حمایت کسب‌وکارهای کوچک و متوسط به رشد و توسعۀ اقتصادی کشور کمک می‌کند. پارک علم و فناوری حلقۀ اتصال مراکز علمی پژوهشی با کارآفرینی است و افراد زیادی در این بستر به تولید علم و ایده پردازی مشغول‌ هستند. در پارک علم و فناوری علاوه بر فضای کاری برای کسب‌وکارهای کوچک و متوسط، امکانات متنوعی برای توسعۀ فناوری و تبدیل علم به تولید موجود است.

در قانون جهش تولید دانش‌بنیان به بهره‌گیری از توانمندی‌های دانش‌بنیانها و خلاق‌ها برای رفع چالش‌ها، رشد و پیشرفت بسیار اهمیت داده شده است و نهادهای مربوطه موظف به استفاده از پتانسیل‌های موجود شده‌اند.

  • منبع خبر : پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری