رئیس پژوهشگاه نیرو گفت: مجوزهای لازم برای راه‌اندازی پارک علم و فناوری وزارت نیرو اخذ شده و انتظار می‌رود تا پایان امسال این پارک راه‌اندازی شود.

به گزارش گویای خبر به نقل از پایگاه خبری پژوهشگاه نیرو، مجید عمیدپور افزود: پژوهشگاه نیرو از بدو تأسیس سه دوره تاریخی را پشت سر گذاشته است. دو دهه پیش پژوهشگاه نیرو همانند سایر پژوهشگاه‌ها طرح‌های تحقیقاتی انجام می‌داد و حدود یک دهه پیش وارد حوزه مدیریت تحقیقات شده و طرح‌ها به‌صورت مدیریت تحقیقات انجام می‌شد؛ یعنی از دیگران برای انجام تحقیقات استفاده می‌شد.
رئیس پژوهشگاه نیرو گفت: اما امروز وارد زیست‌بوم نوآوری و فناوری شده‌ایم و در وزارت نیرو حوزه نوآوری و توسعه علم و فناوری را به‌ صورت یک اکوسیستم درآورده‌ایم. همه مراکز تحقیق و پژوهش شرکت‌های مادرتخصصی و شرکت‌های توزیع که بالغ بر ۳۰ تا ۴۰ شرکت هستند وارد زیست بومی می‌شوند که پژوهشگاه به‌نوعی هدایت آن را برعهده دارد. داخل این زیست‌بوم همه نیازها و ایده‌ها از این شرکت‌ها دریافت می‌شود و خودمان با دانشگاه‌ها همکاری می‌کنیم و این‌ها را جلو می‌بریم.
رئیس پژوهشگاه نیرو با بیان این که در مراحل بالاتر در حال توسعه پارک علم و فناوری هستیم که مجوزهای مورد نیازگرفته شده  است،ابراز امیدواری کرد تا پایان امسال پارک علم و فناوری وزارت نیرو راه‌اندازی شود.

تلاش برای افزایش سرمایه صندوق نوآوری و توسعه فناوری وزارت نیرو
عمید پور در ادامه گفت: تلاش می‌شود سرمایه صندوق نوآوری و توسعه فناوری وزارت نیرو به‌شدت  افزایش یابد. این صندوق در واقع زیست‌بوم داخلی علم و فناوری وزارت نیرو را به شرکت‌های دانش‌بنیان از طریق حمایت صندوق و قوانین دانش‌بنیان متصل می‌کند.
رئیس پژوهشگاه نیرو افزود: پارک علم و فناوری وزارت نیرو مانند سایر پارک‌های دانشگاه‌ها نیست بلکه  ۵۰ تا ۶۰ پارک کشور را از طریق زیست‌بوم وزارت نیرو حمایت می‌کند. وزیر قول داده امسال صندوقی با توان ۲۰ برابری طبق قوانین دانش بنیانی که هیأت دولت مصوبه و ابلاغ کرده به وزارت نیرو اختصاص پیدا کند، به‌ این‌ ترتیب پارک علم و فناوری وزارت نیرو تمام پارک‌های دیگر را مدیریت می‌کند و حمایت از شرکت‌ها انجام می‌شود.

  • منبع خبر : پایگاه خبری پژوهشگاه نیرو