رئیس پژوهشگاه نیرو با اشاره به ناترازی و رشد مصرف برق در فصل تابستان امسال، گفت: با تمهیدات و همکاری وزارت نفت و وزارت نیرو اقدامات مثبتی در جهت تامین و پایداری برق سراسری کشور انجام شده است.

به گزارش گویای خبر به نقل از پایگاه خبری نیپنا، مجید عمیدپور رئیس پژوهشگاه نیرو در دومین نشست هم‌اندیشی تدوین چشم انداز و راهبردهای نوین صنعت پتروشیمی، اظهار کرد: صنعت پتروشیمی ایران در مسیر توسعه در سال‌های گذشته موفق به کسب پیشرفت‌های بسیار خوبی در زمنیه تولید انواع محصولات پتروشیمیایی شده است.

وی با اشاره به ناترازی و رشد مصرف برق در فصل تابستان امسال، گفت: با تمهیدات و همکاری وزارت نفت و وزارت نیرو اقدامات مثبتی در جهت تامین و پایداری برق سراسری کشور انجام شده است.

عمیدپور، با تاکید براین که صنعت پتروشیمی در فرایند بهینه‌سازی انرژی از موقعیت خوبی برخوردار است و راهکارهای اعمال شده در این زمینه موثر و تاثیرگذار بوده است، گفت: بر اساس مطالعه‌های انجام شده صنایع پتروشیمی می‌توانند با شناسایی راهکارها و استانداردسازی آن در فرایند بهینه‌سازی انرژی، میزان بهره‌وری و ارزش افزوده را افزایش دهند و ما در این مسیر آماده هرگونه همکاری و تعامل با شرکت‌های پتروشیمی هستیم.

رئیش پژوهشگاه نیرو، استفاده از فناوری‌های نوین و هوشمندسازی در صنعت برق را یک از اولویت‌های دولت خواند و خاطر نشان کرد: استانداردسازی تجهیزات انرژی بر صنعت نفت می‌تواند شدت مصرف برق را در بخش صنایع کاهش دهد.

  • منبع خبر : پایگاه خبری نیپنا