وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد: از مدیران بانکی خواسته‌ایم تا ظهر فردا نسبت به انتشار بخشنامه‌ها و شرایط دریافت وام بدون ضامن در سایت‌های خود اقدام کنند تا هم متقاضیان و هم مدیر شعب از جزئیات آن مطلع باشند و دیگر بهانه‌ای برای عدم پرداخت این وام‌ها وجود نداشته باشد.

به گزارش گویای خبر به نقل از ایلنا، سید احسان خاندوزی در جمع خبرنگاران با عشق و به تحول در شبکه بانکی گفت: یکی از محورهای مهم تحول نظام بانکی به نفع مردم موضوع پرداخت وام‌های آسان و بدون ضامن به مردم بود که این موضوع مورد تاکید رئیس‌جمهور هم واقع شد.

وی ادامه داد: پرداخت تسهیلات بدون ضامن به بازنشستگان و حقوق‌بگیران آغاز شده است و  از این پس بانک‌های دولتی حق مطالبه ضامن برای این مشتریان خوش حساب را نخواهند داشت.

وزیر اقتصاد با اشاره به ضمانت اجرایی پرداخت وام بدون ضامن به مردم اظهار داشت: متن توافقنامه بین وزارت امور اقتصادی و دارایی و مدیران و هیات مدیره نظام بانکی نوشته شده است. بنابراین تمام محدودیت‌ها در این باره را دیده‌ایم و مورد بررسی قرار گرفته و این یک بخشنامه یک سوی دولتی نیست و این بخشنامه از سوی هیات مدیره بانک‌ها هم تایید شده است.

به گفته خاندوزی، شکل دیگر در بحث نظارت بازرسی بانک‌ها بوده و این نظارت از سوی خود بانک‌ها در شعب بانکی به صورت برخط انجام می‌شود و ما هم در وزارت اقتصاد عملکرد شعب بانک‌ها در زمینه پرداخت وام خرد بدون ضامن نظارت داریم.

وی درباره توقف پرداخت وام‌ها در ماه‌های پایانی سال تصریح کرد: در ماه‌های پایان سال تا با شرایط خاص‌تری مواجه هستند اما حتماً باید تسهیلات بدون ضامن به متقاضیان پرداخت شود. از مدیران بانکی خواسته‌ایم تا ظهر فردا نسبت به انتشار بخشنامه‌ها و شرایط دریافت وام بدون ضامن در سایت‌های خود اقدام کنند تا هم متقاضیان و هم مدیر شعب از جزئیات آن مطلع باشند و دیگر بهانه‌ای برای عدم پرداخت این وام‌ها وجود نداشته باشد.

  • منبع خبر : ایلنا