معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات توسط ۲۴ بانک در سال گذشته به تعاونی‌ها پرداخت شده که این امر منجر به ایجاد اشتغال و ارتقای تولید در کشور شده است.

به گزارش گویای خبر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «مهدی مسکنی» با اشاره به وضعیت تعاونی‌ها در دولت سیزدهم، اظهار داشت: بیش از ۱۰ هزار تعاونی زنان در کشور داریم که این آمار نشانگر فعالیت زنان در مشارکت اقتصادی است.

وی افزود: خوشه‌سازی و شبکه‌سازی تعاونی‌های زنان را در قالب زنجیره ارزش دنبال می‌کنیم، در همین راستا طرح کهکشان تعاون در حال اجراست که تعاونگران می‌توانند از این فرصت‌ها استفاده کنند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به بازارسازی فروش تولیدات تعاونی‌ها، گفت: دولت سیزدهم زمینه‌سازی و بسترسازی برای عرضه محصولات تعاونی‌ها را از طریق نمایشگاه‌های داخلی و خارجی پیگیری می‌کند.

نمایشگاه فرش و صنایع دستی برگزار می‌شود وی ادامه داد: زمینه عرضه و فروش را باید تعاونی‌ها و تولیدکنندگان ایجاد کنند؛ در سال گذشته فضای قابل‌ توجهی در نمایشگاه‌ها به تعاونی‌ها اختصاص یافت که شاهد فعالیت تعاونی‌های صنایع دستی و گردشگری بودیم و امسال نیز نمایشگاه فرش و صنایع دستی برگزار می‌شود.

مسکنی تصریح کرد: به‌عنوان متولی بخش تعاونی در کشور، موضوع تسهیل‌گری و رصد تعاونی‌ها را دنبال می‌کنیم. نظارت حاکمیتی با معاونت امور تعاون و تصدی‌گری با اتحادیه‌هاست و ما نظارت‌ها را از طریق بازرسان انتصابی و انتخابی در دفاتر استان‌ها پی‌گیری می‌کنیم.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اختصاص خط اعتباری سه هزار میلیارد تومانی به تعاونی‌ها خبر داد و گفت: در دولت سیزدهم برای اولین بار در سال گذشته خط اعتباری ۲ هزار میلیارد تومانی به تعاونی‌ها اختصاص یافت و امسال نیز خط اعتباری سه هزار میلیارد تومانی در حال تخصیص است.

وی گفت: همچنین طبق مصوبه هشتاد‌ و ششمین جلسه شورای عالی اشتغال مقرر شد تا ۲۵ درصد کلیه تسهیلات به تعاونی‌ها، کارسازی شود که این موضوع را نیز پیگیری می‌کنیم.

پرداخت ۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات به تعاونی‌‌ها

مسکنی عنوان کرد: ۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات توسط ۲۴ بانک در سال گذشته به تعاونی‌ها پرداخت شده که این امر منجر به ایجاد اشتغال و ارتقای تولید در کشور شده است. وی با اشاره به این که تعاونی‌ها جزو یکی از اشکال حقوقی تجاری کشورمان هستند، گفت: طبق قانون کشورمان، اقتصاد به سه بخش دولتی، خصوصی و تعاونی تقسیم شده و وظایفی برای بخش تعاون دیده شده است که در معاونت امور تعاون در دولت سیزدهم اقدامات خوبی برای تعاونی‌ها صورت گرفته است.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: بسیاری از تعاونی‌ها از وزارتخانه‌های مختلف از جمله صمت، گردشگری و سایر نهادها، مجوز دریافت می‌کنند و از این‌رو باید همه وزارتخانه‌ها به بخش تعاون نگاه ویژه‌ای داشته باشند. در سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی نیز به این موضوع به‌صورت ویژه پرداخته شده است.

  • منبع خبر : وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی