عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: پسماند زمینه و منبع بسیار خوبی برای درآمد پایدار و طولانی‌مدت شهرداری تهران است که باید به طور ویژه به آن پرداخته شود.

به گزارش گویای خبر، جعفر بندی شربیانی با اشاره به اهمیت ویژه مدیریت پسماند در پایتخت، اظهار کرد: اولین اقدامی که شهرداری باید در حوزه پسماند انجام دهد و در حال حاضر نیز در دستور کار قرار گرفته، این است که ورودی آرادکوه به حداقل برسد.

وی ادامه داد: اگر روزانه هفت هزار تن ورودی به آرادکوه را شاهد هستیم باید به روش‌های مختلف همچون راه‌اندازی خط پردازش در سطح شهر، مدیریت پسماند خشک و مواردی از این قبیل، ورودی را به حداقل برسانیم و این ظرفیت وجود دارد که پسماند وارد شده به آرادکوه به نیمی از میزان فعلی برسد.

شربیانی با تأکید بر تلاش برای کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از وجود پسماند در شهر، یادآور شد: ساماندهی نوع واگذاری و انتخاب پیمانکاران در حوزه پسماند باعث می‌شود کسانی کار را بر عهده بگیرند که اهلیت، علم و دانش و توانمندی برخورد با پسماند را داشته باشند تا آن افراد، نگاهشان تنها به درآمد نباشد و به دنبال آن، موضوع پسماند را به پیمانکاران دیگر نسپارند و آنها نیز به کتفی‌کولی‌ها واگذار نکنند که آثار منفی اجتماعی ایجاد نشود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران همچنین تصریح کرد: من به موضوع مدیریت پسماند بسیار امیدوارم چون شاهد این هستم که سازمان پسماند در این مسیر قدم بر می‌دارد و شورا نیز باید در این زمینه کمک کند تا شهرداری در مدیریت پسماند به توفیق برسد.

وی در ادامه با اشاره به سودآوری اقتصادی مدیریت پسماند نیز گفت: یکی از زمینه های درآمد پایدار و طولانی‌مدت برای شهرداری تهران، پسماند است که در این خصوص باید به طور ویژه، تدابیری اندیشید و در راستای آن اقدام کرد.

  • نویسنده : حمیدرضا عسگری