رییس کنگره شهدای داروسازی گفت: پنجمین کنگره گرامیداشت شهدای سلامت و داروسازی به همت گروه دارویی برکت در اول اسفند ماه سال جاری برگزار می‌شود.

 گویای خبر – به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سردار نصرالله فتحیان رئیس کنگره شهدای داروسازی در نشست خبری پنجمین دوره کنگره شهدای سلامت و داروسازی افزود: یکی از برجستگی‌های ملت ایران روحیه جهادی انسان‌ها است که یکی از نشانه های آن را می توان در دوران دفاع مقدس دید.

وی گفت: پنجمین کنگره گرامیداشت شهدای سلامت و داروسازی به همت گروه دارویی برکت، اول اسفند ماه سال جاری برگزار می‌شود. با تبیین و بزرگداشت اقدامات آن‌ها می‌تواند اثرگذاری بسیاری در شناخت و سبک زندگی آحاد جامعه داشت.

رییس کنگره شهدای داروسازی افزود: نقش داروسازی باید در انقلاب و بعد از آن احصا شود، زیرا در حال حاضر معدل داروسازی در کشور بالا است.

دکتر فتحیان ادامه داد: پرستاران و پزشکان ما بسیار در دوران مقدس خوش درخشیدند و به فرمان امام راحل در تمام خطوط جنگی حاضر شدند و بیش از ۱۰۰۰ اورژانس عملیاتی در معرکه نبرد برپا شد و بیش از ۶۰ هزار پزشک حضور داشتند.

وی بیان داشت: جامعه پزشکی یکپارچه پشت سر رزمندگان فعالیت داشت، جراحان اصفهانی، مشهدی و همچنین پزشکان و پرستارانی از قطب‌های پزشکی کشور در نزدیک‌ترین فاصله به جبهه آمدند و بیش از ۱۰۰ هزار عملیات حیات بخش در دفاع مقدس داشتیم.

وی افزود: ما امروز بیش از ۲۵ دانشکده داروسازی داریم و ۱۰ نفر از دانشمندان برجسته دنیا، از زنان داروساز ایرانی هستند.

  • منبع خبر : خبرگزاری صدا و سیما