معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بندر چمخاله با توجه به زیرساخت‌های موجود می تواند قطب گردشگری دریایی کشور شود.

 گویای خبر – به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی،، مجید علی‌نازی عضو هیأت عامل و معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در بازدید از بندر تفریحی گردشگری چمخاله، اظهار داشت: رویکرد سازمان بنادر و دریانوردی به این سمت رفته که بتوانیم توسعه گردشگری دریایی را داشته باشیم.

عضو هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان این که توریسم ارزش افزوده بسیار بیشتری نسبت به کالا و بار برای یک منطقه و کشور در پی دارد، افزود: بنابراین هر آن چه بتوانیم در این حوزه سرمایه‌گذاری کنیم، ارزش افزوده بیشتری را ایجاد خواهیم کرد.

عضو هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر این که پروژه بندر چمخاله در بخش اسکله و موج‌شکن رو به پایان است، گفت: البته هنوز اسکله‌های انگشتی و مباحث مربوطه انجام نشده ولی موج‌شکن و پل دسترسی در حال اتمام است که امیدواریم تا پایان سال فاز اول آن به بهره‌برداری برسد.

علی‌نازی در خصوص بحث ایمنی دریایی این پروژه، تصریح کرد: پس از ایجاد و تکمیل زیرساخت‌ها در مراحل بعدی بحث ایمن‌سازی حوضچه را در دستور کار خواهیم داشت.

وی در خصوص اهداف ساخت این پروژه تاکید کرد: بحث تفریحی و گردشگری دریایی و سفرهای داخلی بین بنادر شمالی کشور از جمله اهداف نخست احداث این پروژه است.

علی نازی خاطرنشان کرد: هدف دوم که هدف بزرگ‌تری نیز بوده، ایجاد خطوط منظم مسافربری با کشورهای همجوار و همسایه است که در فاز بعدی در نظر است که در همین راستا باید این شناورها به گونه ای انتخاب شوند که جوابگوی جو دریای خزر باشند.

عضو هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان این که امیدواریم این بندر هرچه زودتر به بهره‌برداری برسد، عنوان کرد: با توجه به زیرساخت‌هایی که آماده شده است،این بندر می‌تواند قطب گردشگری دریایی کشور شود.

  • منبع خبر : سازمان بنادر و دریانوردی