معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: چهاردهمین همایش بین‌المللی پتروشیمی IPF با رویکرد زنجیره ارزش، فرصت‌های جدید در ۸ محور روزهای ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت‌ماه سال جاری برگزار می‌شود.

به گزارش گویای خبر به نقل از پایگاه خبری نیپنا، مرتضی شاه میرزایی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهار کرد: همایش بین‌المللی IPF یک رویداد تخصصی در صنعت پتروشیمی است که چهاردهمین دوره این همایش، هفته جاری در قالب پنل‌ها و کارگاه‌های تخصصی و در ۸ محور برگزار خواهد شد.

وی افزود: محورهای همایش امسال، خوراک محصولات و زنجیره تامین، راه‌حل ها و فناوری‌های پیشرفته بهینه‌سازی، یکپارچه‌سازی و هماهنگی میان واحدهای پتروشیمی و پالایشگاه، روند تولید و بازار، بازار متانول و کاربردهای آن، بحران جهانی انرژی و آینده صنعت پتروشیمی،فرصت‌های سرمایه‌گذاری و تامین مالی و بهینه‌سازی انرژی و تولید بدون آلایندگی است و این همایش یا رویکرد تکمیل زنجیره ارزش در صنعت ارزش آفرین پتروشیمی برگزار می‌شود.

شاه میرزایی افزود: همچنین کارگاه‌هایی نیز در این همایش برگزار می‌شود که می‌توان به کارگاه کامپاندینگ و زنجیره ارزش، مدل‌های کاربردی پروژه در صنعت پتروشیمی، پروژه‌های صنعت پتروشیمی ایران چالش‌ها و فرصت‌ها، استراتژی مدیریت کربن برای صنایع پتروشیمی اشاره کرد.

وی تصریح کرد: افزون بر رویکرد زنجیره ارزش در صنایع پتروشیمی ایران، معرفی قطب‌ها و پارک‌های پتروشیمی، طرح‌های توسعه‌ای و امکان سرمایه‌گذاری دراین طرح‌ها و استفاده از، فناوری‌های نوین و پیشرفته در صنایع پتروشیمی از دیگر محورهای این دوره از همایش IPF است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: چهاردهمین همایش صنعت پتروشیمی ایران ( IPF ) محلی معتبر برای ارائه و تبادل آخرین دستاوردهای صنعت پتروشیمی در ابعاد مختلف است و می‌توان در این همایش به تکنیک‌های تولید محصولات راهبردی صنعت پتروشیمی در جهان، از جمله در زمینه لایسنس‌ها، تامین کالا و تجهیزات، طراحی و اجرای واحدهای پتروشیمی دست یافت.

وی افزود: این همایش در پنج سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کووید ۱۹ برگزار نشد، اما با پی‌گیری‌های صورت گرفته و  با توجه به اهمیت هم‌افزایی و خرد جمعی، این رویداد بزرگ با حضور تمامی فعالان صنعت راهبردی پتروشیمی برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش، این همایش در روزهای ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت‌ماه سال جاری با حضور صاحب نظران و فناوران بیش از ۱۵ کشور در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار خواهد شد.

  • منبع خبر : پایگاه خبری نیپنا