رئیس مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات بر ضرورت همکاری و هماهنگی میان وزارت ارتباطات و اپراتورها برای تهیه و تدوین پیوست رسانه‌ای پروژه ملی فیبر نوری منازل و کسب‌ و کارها تأکید کرد.

به گزارش گویای خبر پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در پی تاکید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر ضرورت افزایش اطلاع‌رسانی درباره پروژه ملی فیبر نوری منازل و کسب‌ و کارها و آگاهی بخشی درباره مزایای این پروژه به مردم، نخستین کارگروه تهیه و تدوین پیوست رسانه‌ای پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌ و کارها با حضور نماینده همه اپراتورهای فعال در این پروژه در مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات تشکیل شد.
در این جلسه محمد احسان خرامید، مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به جلسه هفته گذشته وزیر ارتباطات با مدیران اپراتورهای فعال در پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌ و کارها گفت: شرکت‌های توسعه‌دهنده پروژه فیبر نوری با وجود این که تاکنون زحمات زیادی را سراسر کشور متحمل شده‌اند اما تاکنون متناسب با آن اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی مناسبی در این باره نداشته‌اند و آقای وزیر نیز به فقر اطلاع‌رسانی درباره این پروژه اشاره کردند که حسب دستور وزیر ارتباطات، در این مرکز کارگروهی برای هماهنگی، تهیه و تدوین پیوست رسانه‌ای پروژه احداث فیبرنوری خانوارها و کسب و کارها با حضور نماینده اپراتورهای فعال در آن تشکیل شد.
خرامید با بیان این که برخی به دلیل عدم آگاهی از مزایای رقابتی و ویژگی های این پروژه، گاها آن را غیرضروری می‌دانند، خاطرنشان کرد: بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا، فیبر نوری را نسخه شفابخش توسعه دسترسی و بهبود کیفیت کاربران می‌دانند و این مسیری است که آنرا طی کرده‌اند بنابراین باید ضمن معرفی این پروژه، مشخصات، ویژگی‌ها، مزایا و اثرات آن برای همه اقشار با دقت تبیین شود چراکه تنها راه حل اساسی مشکل سرعت اینترنت، پروژه فیبرنوری است.
رئیس مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات با تاکید بر ضرورت تولید محتوای مناسب برای معرفی این پروژه گفت: یکی از ابزارهای تولید محتوا در اختیار داشتن تصاویر مناسب است؛ اما متاسفانه باوجود این که در حال حاضر حدود ۲،۵ میلیون پوشش فیبرنوری ایجاد شده است اما باوجود این حجم از کار، شرکت‌های توسعه‌دهنده تصاویر مناسبی برای تولید محتوا در این زمینه در اختیار ندارند.
مشاور وزیر ارتباطات با اشاره به نقش پررنگ رسانه ملی در فرهنگ‌سازی، تصریح کرد: صداوسیما در فرایند استقرار پنجره ملی خدمات دولت هوشمند چه در بحث فرهنگ‌سازی و چه در بحث رفع موانع، خدمات قابل توجهی انجام داد که می توان با استفاده از ظرفیت‌های رسانه ملی، خبرگزاری و روزنامه‌ها و سایت‌ها و مجلات تخصصی پرونده ویژه‌ای را برای پیشبرد پروژه ملی فیبرنوری منازل و کسب و کارها تشکیل داد تا مردم بتوانند هرچه زودتر طعم شیرین فناوری را احساس کنند.
وی در خاتمه افزود: پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌ و کارها زیرساخت حیاتی برای کشور است که ضروری است برای موفقیت آن‌ میان اپراتورها و شرکت‌های توسعه‌دهنده و مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات به‌منظور تدوین پیوست رسانه‌ای این پروژه همکاری، هم‌افزایی و هماهنگی‌های مناسبی شکل بگیرد.
در ادامه این جلسه مدیران روابط عمومی و نمایندگان اپراتورهای فعال در پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌ و کارها، نقطه نظرات و پیشنهادهای خود را به‌منظور اطلاع‌رسانی درست و دقیق و آگاهی‌سازی درباره این پروژه ملی ارائه کردند.
بر اساس این گزارش، هفته گذشته عیسی زارع پور وزیر ارتباطات در جلسه با مدیران عامل اپراتورهای فعال در پروژه ایجاد ۲۰ میلیون پوشش فیبرنوری منازل و کسب و کارها، گفته بود: برای بهره ‌ندی مردم از این سرویس، تسهیلات و مزایای زیادی توسط دولت در نظر گرفته شده که متاسفانه اغلب هموطنان عزیز از آن بی‌اطلاع هستند. به همین دلیل به روابط عمومی وزارتخانه دستور دادم تا با همکاری اپراتورها اقدامات لازم جهت اطلاع‌رسانی در سطح جامعه را انجام دهند.

  • منبع خبر :  وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات