همزمان با فرا رسیدن عید سعید غدیر خم، کلان بیمارستان غدیر تهران به عنوان دومین کلان بیمارستان تهران با ظرفیت ۸۲۱ تخت جدید، با حضور رئیس جمهور و وزیر بهداشت افتتاح شد.

 گویای خبر – به گزارش وبدا، در ادامه نهضت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام حوزه سلامت، کلان بیمارستان غدیر که عمده اقدامات مربوط به تکمیل آن با اختصاص یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان، در دولت مردمی انجام شده، با امکانات مجهز و فوق پیشرفته در مجتمع بیمارستانی شهدای تجریش، در مدار خدمت‌رسانی قرار گرفت.

با توجه به نیاز به افزایش تخت‌ها و امکانات پیشرفته درمانی، پروژه کلان بیمارستان غدیر به همت یکی از خیرین سلامت در سال ۱۳۹۰ در زمینی به مساحت ۶ هزار متر مربع کلید خورد و در سال ۱۳۹۴ با پیشرفت فیزیکی حدود ۵ درصد جهت تکمیل و احداث به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) واگذار شد و با شروع دولت مردم و تاکید آیت الله رئیسی، مبنی بر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام، عملیات اجرایی پروژه با فوریت پی‌گیری و آماده بهره‌برداری شد.

کلان بیمارستان مدرن و مجهز غدیر، با زیربنای ۶۲ هزار متر مربع در ۵ بلوک و ۱۳ طبقه با ظرفیت ۸۲۱ تخت و امکانات فوق پیشرفته و در تراز و استانداردهای جهانی از جمله اتاق عمل‌های جراحی هوشمند با ۲۴ تخت، بخش‌های ویژه CCU, NICU, ICU ، زایمان  LDR، اورژانس پیشرفته مجهز به هلی پورت هوایی (محل فرود بالگرد)، آنژیوگرافی مغز، تصویربرداری، دیالیز، فیزیوتراپی، درمانگاه‌های فوق تخصصی، آزمایشگاه، بخش‌های بستری زنان و مردان و کودکان، در خدمت مردم است.

این مرکز علاوه بر دارا بودن یکی از بزرگترین اورژانس‌های بیمارستانی کشور با در اختیار داشتن ۶۸ تخت، با توجه به حضور صدها استاد داخلی، متخصص و فوق تخصص و اعضای هیات علمی دانشگاه، قادر به پذیرش و درمان جراحی‌های انتخابی (الکتیو) و غیر اورژانسی از تمام کشور خواهد بود.

۱۱۷ عضو هیات علمی علوم پزشکی، ۳۷ استاد درمانی ، ۲۵۰ متخصص و ۱۶۰ دستیار تخصصی و پزشک متخصص و فوق تخصص در فاز اول در کلان بیمارستان غدیر مشغول به کار خواهند شد که تعداد متخصصان تا ۱.۵ برابر و تعداد دستیاران تخصصی و پزشکان نیز تا ۲ برابر قابل افزایش خواهد بود.

خدمات کلان بیمارستان غدیر که بر اساس آخرین و بروزترین استانداردهای جهانی ساخته شده با تعرفه دولتی به مردم ارائه خواهد شد. این کلان بیمارستان که جدیدترین فناوری‌های تشخیصی، درمان و پزشکی اعم از تصویربرداری‌های پیشرفته با ام آر آی، سی تی اسکن و پت اسکن و آزمایشگاه پیشرفته را دارد، می‌تواند به عنوان یک مرکز ریفرال و ارجاعی برای کل کشور قرار گرفته و مرکز ترومای شمال کشور و تهران باشد.

گفتنی است کلان بیمارستان غدیر پس از کلان بیمارستان هوشمند حضرت مهدی (عج) دومین کلان بیمارستان است که در تهران و در دولت مردمی، خدمت‌رسانی می‌کند.

  • منبع خبر : وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی