شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص آلودگی هوای امروز در پایتخت را ۵۸ و کیفیت هوا را قابل قبول اعلام کرده است.

گویای خبر – به گزارش پایگاه خبری شهر، بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص آلودگی هوا در ۲۴ ساعت گذشته به عدد ۷۱ رسید و کیفیت هوای تهران قابل قبول بود، اما امروز با کاهش غلظت آلاینده‌ها، شاخص به عدد ۵۸ رسیده و بارش باران نیز از شدت آلودگی هوا کاسته است.

بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، در صبح امروز با توجه به شکل‌گیری ناپایداری جوی و وزش باد مؤثر طی ساعات گذشته از میزان غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌ قبول قرار خواهد گرفت.

با حاکمیت ناپایداری جو و بارش باران در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها تسهیل خواهد شد؛ تداوم این شرایط جوی و وزش باد مؤثر تا اواخر وقت شنبه سبب کاهش غلظت ذرات معلق خواهد شد و برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

شرایط ناپایداری جوی و تداوم بارش تا صبح فردا یکشنبه چهارم دی‌ماه از تجمع آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد و برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق را به دنبال خواهد داشت و وزش باد مؤثر در طول روز از پراکندگی آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد.

گفتنی است با تضعیف ناپایداری جوی و کاهش تندی باد تا اواخر وقت یکشنبه همراه با افزایش ترافیک شامگاهی تا حدودی بر میزان غلظت ذرات معلق افزوده خواهد شد و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد پیش‌بینی می‌شود.

از ابتدای سال تا امروز ۲ روز هوای پاک، ۱۴۶ روز هوای قابل قبول، ۱۱۰ روز هوای ناسالم برای گروه های حساس، ۱۶ روز هوای ناسالم، ۲ روز هوای بسیار ناسالم و ۲ روز هوای خطرناک در روزشمار آلودگی هوای پایتخت به ثبت رسیده است.

  • منبع خبر :  پایگاه خبری شهر