مدیرعامل بانک ملی ایران گشایش بانکداری شرکتی را در بانک ملی ایران لازم و ضروری دانست و یادآور شد: با توجه به تحولات کنونی تکنولوژی، شرایط رقابتی و حرکت شبکه بانکی دنیا در مسیر تخصصی شدن لازم است بانک ملی ایران نیز به سمت بانکداری جامع و شرکتی پرشتاب حرکت کند.

به گزارش گویای خبر به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، همایش بررسی عملکرد ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۱ این بانک که با حضور قائم مقام مدیر عامل، اعضای هیات مدیره، اعضای هیات عامل، معاونان، روسای ادارات‌کل، روسای ادارات امور شعب استان‌ها و شعب مستقل بانک برگزار شد، دکتر محمدرضا فرزین ضمن قدردانی از نقش آفرینی مطلوب و مناسب واحدها و ادارات امورشعب استان‌ها که در سودآوری بانک موثر بودند، بر اهمیت پیاده‌سازی بانکداری شرکتی در آینده بانک ملی ایران تاکید کرد و اظهارداشت: گسترش و تقویت بانکداری جامع و شرکتی را به عنوان یکی از رویکردها و سیاست‌های اصلی بانک در سال جاری با تدابیر جدید و تمهیدات اندیشیده شده مناسب تا حصول نتیجه و موفقیت کامل دنبال خواهیم کرد.

ریل گذاری بانک ملی ایران در مسیر بانکداری شرکتی

وی با بیان این مطلب افزود: گام های اولیه راه‌اندازی بانکداری جامع و به تبع آن بانکداری شرکتی، خرد و تجاری برداشته شده است و در ادامه با ایجاد زیرساخت‌های لازم و اقدامات مناسب در بانکداری جامع نیازهای تمامی مشتریان بانک به یک نسبت برآورده و تامین خواهد شد.

دکتر فرزین گشایش بانکداری شرکتی را در بانک ملی ایران لازم و ضروری دانست و یادآور شد: با توجه به تحولات کنونی تکنولوژی، شرایط رقابتی و حرکت شبکه بانکی دنیا در مسیر تخصصی شدن لازم است بانک ملی ایران نیز به سمت بانکداری جامع و شرکتی پرشتاب حرکت کند.

وی در ادامه به تشکیل فرهنگ سازمانی در جهت راه‌اندازی بانکداری شرکتی اشاره کرد و افزود: با سازوکاری مناسب و تامین زیرساخت‌های اساسی همانند تدوین فرآیندها و روش‌های جدید، شناسایی و جذب نیروهای متخصص، تخصیص شعب خاص، چیدمان و فضاسازی شعب، تدوین دستورالعمل‌های مناسب و … زمینه تشکیل فرهنگ سازمانی در جهت کسب موفقیت در بانکداری شرکتی افزایش خواهد یافت.

وی یکی از اصول اصلی بانکداری جامع را وجود جذابیت در ارائه خدمات به مشتریان برشمرد و گفت: با گشایش و راه‌اندازی بانکداری جامع در بانک ملی ایران بدون شک صنعت بانکداری کشور با تغییر و تحول مواجه خواهد شد.

توجه به منابع انسانی، راه دستیابی به موفقیت

مدیرعامل بانک ملی ایران آموزش و عملکرد نیروی انسانی در بانکداری شرکتی و تجاری را بسیار مهم خواند و تصریح کرد: به دلیل اشتغال‌زایی و کمک به رشد تولید ناخالص ملی، توسعه شرکت‌ها و اصناف برای بانک ملی ایران بسیار مهم است و بانک با حداکثر بسیج امکانات و آموزش نیروی انسانی در جهت ارائه خدمات بهینه به مشتریان خود حامی صنایع کشور، واحدهای تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی در کشور خواهد بود.

فرزین در ادامه سهم بانک ملی ایران را در تامین مالی تسهیلات خُرد در شبکه بانکی کشور قابل توجه دانست و از پرداخت غیرحضوری تسهیلات خرد تا پایان سال خبرداد و خاطرنشان ‌کرد : پرداخت تسهیلات خرد به عنوان یک بازوی توانمند می‌تواند در بانکداری شرکتی موجب جذب و رضایت مشتریان باشد.

گام های بلند در مسیر خدمت رسانی

وی با اشاره به نقش آفرینی بانک کارگشایی در ارائه تسهیلات خرد در کشور افزود: تمامی برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، وضع مقررات و ابلاغ آیین‌نامه‌ها باید در راستای تغییر و تحول و تقویت و بهبود کیفیت در سرعت بخشی به خدمات بانک کارگشایی باشد تا زمینه رضایتمندی مشتریان بیش از پیش فراهم شود.

وی بر لزوم ایجاد مهندسی و منطق مالی در راستای خدمت‌رسانی شایسته به مشتریان تاکید کرد و افزود: بانک ملی ایران با ریل‌گذاری جدید مالی در آستانه ورود به عصر جدید بانکداری است، دورانی که در آن با تنظیم و تدوین ساختار و چارچوب جدید مالی با بهره‌گیری از فرصت‌ها و توان حداکثری، زنجیره خلق ارزش در نظام بانکداری و اقتصاد کشور را تکمیل خواهد کرد.

مدیرعامل بانک ملی ایران لازمه موفقیت در بانکداری نوین و مدرن را توسعه فضاهای رقابتی در راستای کسب سهم بازار در بخش‌های مختلف عنوان کرد و گفت: یکی از اولویت‌ها و برنامه‌های اصلی پیش روی بانک ایجاد حساسیت نسبت به صورت‌های مالی است که با نهادینه کردن فرهنگ سودآوری و اجرای دقیق و منسجم برنامه‌ها، بانک در مسیر سوددهی پایدار حرکت خواهد کرد.

ضرورت موفقیت، وجود استانداردهای لازم و یکپارچه است

دکتر فرزین در بخش دیگری از سخنانش در این همایش با بیان این که طراحی، تدوین و اعلام استانداردهای لازم منطبق با اهداف بانک ضعف و قوت واحدهای مختلف بانک در سراسر کشور را نمایان خواهد کرد، یادآورشد: همسو شدن با استانداردهای بانکداری نوین و تحلیل داده‌ها از مهمترین راهبردها و ماموریت‌های اداره امور شعب استان‌ها در سال جاری است تا بانک را کارآمدتر و مدرن تر از قبل به مشتریان معرفی نماییم.

وی با تشکر از دست اندرکاران برگزاری این همایش گفت: در این دو روز فرصتی شد تا ضمن مرور فعالیت‌ها و اقدامات بانک، نقاط ضعف و قوت بانک را بیشتر و بهتر بشناسیم تا با تکیه بر تحلیل‎‌های موجود بر اصلاح امور اقدام کنیم.


تحلیل بازارهای پولی و مالی، نیاز اساسی بانک

دکتر فرزین با بیان این مطلب که دلایل ضعف و قوت واحدها را باید هر چه سریعتر شناسایی کرد، از همکاران خواست با تشکیل اتاق فکر و برگزاری چنین همایش‌هایی در استان ها نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کنند.

وی در ادامه این همایش بر تحلیل‌گری و محاسبه‌گری در استان ها تاکید و افزود: روسای ادارات امور شعب در استان‌ها می‌توانند با جمع‌آوری آمایش سرزمین و تحلیل بازارهای پولی و مالی استان هم بانک را در تدوین نقشه راه حمایت کرده و هم به اقتصاد کشور کمک کنند.

  • منبع خبر : بانک ملی ایران