همزمان با دهه فجر و با حضور استاندار فارس، رئیس گمرک ایران، معاون نوسازی و بهره‌برداری ایدرو و مسئولان استانی، آئین افتتاح گمرک منطقه ویژه اقتصادی جهرم برگزار شد.

به گزارش گویای خبر به نقل از روابط عمومی ایدرو، «فرشاد مقیمی» معاون نوسازی و بهره‌برداری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در آئین افتتاح گمرک منطقه ویژه اقتصادی جهرم، با اشاره به تامین زیرساخت‌های لازم جهت شروع فرآیند واگذاری زمین شامل آب، برق، گاز، شبکه فیبر نوری و خدمات گمرکی در منطقه ویژه اقتصادی جهرم گفت: به‌منظور تسهیل امر سرمایه‌گذاری، مشوق‌هایی در قالب آئین‌نامه واگذاری و حق بهره‌برداری از زمین، اعیانی و تأسیسات برای جذب سرمایه‌گذار در فاز یک در نظر گرفته شده است.

وی افزود: با نگاه مثبت هیات عامل ایدرو، امکان واگذاری و حق بهره‌برداری ۳۰% از زمین‌های فاز یک منطقه ویژه اقتصادی جهرم با ۱۰% پیش دریافت و اقساط بلندمدت بر مبنای میزان زمین مورد نیاز طرح‌های صنعتی فراهم شده است.

در حاشیه این مراسم، «محمد رضوانی‌فر» رئیس گمرک ایران گفت: مجموعه گمرک کشور با هدف ایجاد مشوق‌های سرمایه‌گذاری، این قول را می‌دهد که فرآیند تشریفاتی گمرک منطقه ویژه اقتصادی جهرم را به کمترین زمان خود برساند .

همچنین «محمدهادی ایمانیه» استاندار فارس نیز با قدردانی از تلاش سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و مدیریت منطقه ویژه اقتصادی جهرم در خصوص را‌ه‌اندازی و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای حضور سرمایه‌گذاران در این منطقه، اظهار کرد: شهرستان جهرم، یکی از شهرستان‌های مهم و تاثیرگذار در امور اقتصادی کشور و استان فارس است.

«محمد رضایی‌کوچی» نماینده مردم شریف شهرستان‌های جهرم و خفر هم در این مراسم با بیان این که منطقه ویژه اقتصادی جهرم از زیرساخت‌های لازم جهت سرمایه‌گذاری برخوردار است، گفت: تقریبا تمام کارهای زیرساختی این منطقه ویژه انجام شده و مهیای حضور سرمایه‌گذاران جهت ایجاد اشتغال پایدار در شهرستان است .

همچنین به گفته «مهدی شفیعیان» مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی جهرم ساختمان گمرک با ارزشی بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال ایجاد و تجهیز شده که این امر در خصوص تسهیل برای سرمایه‌گذاران و امر صادرات و واردات بسیار حائز اهمیت است .

گفتنی است، منطقه‌ ویژه اقتصادی جهرم، در زمینی به حدود ۳۴۰ هکتار زیر نظر سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در قالب ۲ فاز در حال تکمیل زیر ساخت‌های توسعه صنعتی و بازرگانی است .

  • نویسنده : مریم سلاح‌ورزی