صبح امروز با حضور شهردار تهران از ۲۰۰ دستگاه اتوبوس و ۶۲ دستگاه مینی‌بوس رونمایی شد.

گویای خبر – به گزارش پایگاه خبری شهر، شنبه -۲۳ مهر ۱۴۰۱- «آیین بهره‌برداری از ۲۰۰ دستگاه اتوبوس، تحویل دو هزارمین تاکسی جایگزین در طرح نوسازی ناوگان فرسوده سال ۱۴۰۱ و ۶۲ دستگاه مینی‌بوس» با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، جلال بهرامی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران و جمعی از مدیران شهری و اعضای شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد.

شهردار تهران در ابتدای این مراسم به همراه معاون حمل و نقل و و ترافیک و جمعی از اعضای شورا به بازدید از اتوبوس‌ها، مینی‌بوس‌ها و تاکسی‌ها پرداخت و در جریان جزئیات برخی موضوعات مرتبط قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ، پیرامون این رونمایی توضیح داد:  تاکسی‌هایی که از ابتدای امسال تحویل شده به دوهزار دستگاه می‌رسد. در واقع از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون دوهزار دستگاه تاکسی جدید تحویل رانندگان تاکسی‌ شده که این تعداد تا آبان ماه به ۲۸۰۰ دستگاه خواهد رسید.

شفیعی درباره تاکسی‌های تحویل داده شده، توضیح داد: تمام تاکسی‌های تحویل شده را سمند و سورن پلاس تشکیل می‌دهند که  تعویق در تحویل آنها به دلیل بروز مشکلاتی در شماره گذاری بود که در نهایت این موانع با هماهنگی‌هایی که شهرداری تهران صورت داد، رفع شد و خودروها شماره‌گذاری شده و به سامانه حمل و نقل شهری پیوستند.

وی افزود: علاوه بر تاکسی‌ها، اتوبوس‌ها از سه گروه به حمل و نقل شهری، اضافه می‌شود که عبارتند از۱۹۰دستگاه اتوبوس‌های گروه ایران خودرو دیزل در دوبخش و ۱۰ دستگاه از محل قرارداد وزارت کشور با شرکت عقاب افشان بوده است.

گفتنی است که طی قراردادی که با این شرکت انعقاد شده٩٠٠ دستگاه به عنوان سهم شهرداری تهران تعیین شده که با رایزنی های انجام شده قرار بر افزایش این رقم بالغ بر هزار دستگاه است.

  • منبع خبر : پایگاه خبری شهر