۲۲۲۷ پروژه گردشگری در دست اجراست، مدیرکل دفتر تسهیلات و کارآفرینی وزارت میراث‌‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در نشست مدیران عامل بانک‌ها با موضوع پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ تعداد پروژه‌های جاری در حوزه گردشگری را ۲۲۲۷ عدد اعلام و تأکید کرد با تکمیل این پروژه‌ها برای ۹۷ هزار و ۷۹۹ نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

به گزارش گویای خبر به نقل از خبرگزاری میراث‌آریا، بهروز ندایی مدیرکل دفتر تسهیلات و کارآفرینی وزارت میراث‌‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در نشست مدیران عامل بانک‌ها با موضوع پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ که امروز ۱۶ فروردین ۱۴۰۱، با حضور وزیر میراث‌‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سالن فجر وزارتخانه برگزار شد با اشاره به اهمیت صنعت گردشگری گفت: سهم گردشگری در اقتصاد جهانی بسیار مهم، بالا و معادل با ۳.۵ درصد است. پس از وقفه دو ساله در سفر به‌دلیل شیوع کرونا، باید برای تجهیز تأسیسات گردشگری در کشور برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تری صورت گیرد. در این میان بانک‌های عامل نقش اساسی در تکمیل زیرساخت‌های گردشگری دارند.

او تعداد پروژه‌های جاری در حوزه گردشگری، اعم از هتل، هتل‌آپارتمان، مجتمع گردشگری و… را در سال جاری ۲۲۲۷ مورد اعلام کرد و افزود: حجم سرمایه‌گذاری این پروژه‌ها ۳۱۰ هزار میلیارد است و برای تکمیل این پروژه‌ها به ۲۳ هزار میلیارد تسهیلات نیاز داریم. از این میزان، ۲۲۵ مورد مربوط به هتل‌های چهار و پنج ستاره است.

مدیرکل دفتر تسهیلات و کارآفرینی وزارت میراث‌‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بیان کرد: با اتمام این پروژه‌ها برای ۹۷ هزار و ۷۹۹ نفر اشتغال ایجاد می‌شود. ۴۰۴ طرح پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد دارند و می‌تواند برای ۱۲ هزار و ۷۸۴ نفر اشتغال ایجاد کند.

او خاطرنشان کرد: در شش ماهه دوم سال، ۳۲۳ پروژه در حوزه گردشگری افتتاح شد که برای ۵ هزار و ۸۲ نفر اشتغال ایجاد کرد.

ندایی افزود :در تبصره ۱۸، ۸۷۵۰میلیارد در حوزه گردشگری و ۴۰۰ میلیارد در حوزه صنایع‌دستی سهم دولت است. امیدواریم امسال با همراهی بانک‌ها طرح‌های بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی که ۱۵۹۳ مورد است، بتوانیم برای ‌۳۷ هزار و ۶۶۴ اشتغال‌ ایجاد کنیم.

  • منبع خبر : خبرگزاری میراث آریا