تفاهم‌نامه کلی و ۸ سند همکاری در حوزه‌های اقتصادی، عمرانی و صادرات در نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و بورکینافاسو مبادله شد.

 گویای خبر – به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، این اسناد همکاری در حوزه‌های کار و حمایت اجتماعی، آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای، اشتغال و توسعه کارآفرینی، ترتیب و مهارت‌آموزی، علمی و فنی در زمینه داروسازی، انرژی و معدن، محیط زیست و منابع طبیعی، علوم، تحقیقات و فناوری، شهرسازی و ساخت‌ و‌ ساز، فی‌مابین مقامات جمهوری اسلامی ایران و جمهوری مردمی بورکینافاسو مبادله شد.

«سیدصولت مرتضوی» در این نشست با تقدیر از میزبانی دولت جمهوری مردمی بورکینافاسو، گفت: امیدواریم در حوزه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و اجتماعی این اسناد همکاری به توسعه بیش از پیش روابط دو کشور بیانجامد.

وی در خصوص نتایج اولین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و بورکینافاسو، اظهار داشت: در قالب این ۸ سند همکاری شاهد افزایش میزان صادرات محصولات دارویی و خدمات مهندسی ایران به این کشور آفریقایی خواهیم بود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: در ادامه همکاری‌های دوجانبه ایران و بورکینافاسو، حوزه‌های دیگر نیز در مسیر تفاهم و تقویت ارتباطات قرار می‌گیرند.

مرتضوی در رأس هیأتی اقتصادی و سیاسی به‌منظور شرکت در کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و بورکینافاسو و دیدار با مقامات این کشور به آواگادوگو سفر کرده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران ریاست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی با کشور بورکینافاسو را عهده‌دار است.

  • منبع خبر : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی