مدیرعامل شرکت راه آهن از تجهیز ۸ هزار واگن باری به سیستم ترمز طی یک اقدام انقلابی خبر داد و گفت: در حال حاضر هیچ واگن باری بدون سیستم ترمز سیر نمی‌کند.

به گزارش گویای خبر به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سید میعاد صالحی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در مراسم دومین مرحله ورود ناوگان نو و بازسازی شده در سال جاری که امروز دوشنبه ۱۶ بهمن‌ماه در ایستگاه راه آهن تهران، برگزار شد، ضمن تبریک ایام دهه فجر اعلام کرد: کاربرگ‌های قراردادها در راستای استفاده از ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید و استفاده از تولید داخل امروز به امضا می‌رسد.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن گفت: با توجه به تلاش‌های انجام شده توسط دولت سیزدهم پیشرفت‌های خوبی در حوزه حمل‌ونقل ریلی حاصل شده است.

صالحی ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ وام دار میراثی شامل بدهی‌های انباشت شده و البته فروکش کردن کرونا و ظاهر شدن معضلات بودیم که با حمایت‌های وزیر راه و شهرسازی گام‌های بلندی در جهت اصلاح برداشتیم.

وی افزود: از جمله اقدامات انجام شده در این زمینه این بود که حدود یک سوم از ۲۷ هزار واگن باری در سیر با شیر بسته و بدون ترمز حرکت می‌کرد که امروز بعد از ده‌ها سال و با بررسی ۶ ماهه و با یک اقدام انقلابی، در آبان و آذر حدود ۸ هزار واگن مجهز به سیستم ترمز شدند و هیچ قطاری با واگن باری بدون ترمز در سیر نداریم.

معاون وزیر راه و شهرسازی این اصلاح را بی‌نظیر دانست و گفت: این موضوع طی یک ماه گذشته به صورت روزانه کنترل شد.

صالحی با بیان این که در کنار توسعه ناوگان به ظرفیت‌های داخل هم توجه می‌کنیم، افزود: ماده ۱۲ بعد از ۷ سال به سرانجام رسید و قراردادی میان شرکت راه‌آهن و شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت امضا شد که امروز به حوالی مالی رسیده است و امیدواریم با حمایت سازمان برنامه و بودجه تا پایان سال این حواله‌ها نقد شود.

حوزه واگن باری به واردات هیچ قطعه‌ای نیاز ندارد

وی ضمن قدردانی از تولیدکنندگان داخلی گفت: در حال حاضر در حوزه واگن باری به واردات هیچ قطعه‌ای از خارج نیاز نداریم.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن یادآور شد: به نسبت خطوط ریلی کنونی و در حال ساخت در حوزه واگن باری عملکرد مطلوبی را از تولیدکنندگان داخلی شاهد بودیم که می‌تواند ما را وارد مسیر صادرات واگن باری کند.

پرداخت ۴۵۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان به ۱۰ شرکت خصوصی سرمایه‌گذار در تولید لکوموتیو و واگن

وی با اشاره به گام‌های خوبی که از مسیر ماده ۱۲، تهاتر نفت و تسهیلات تبصره ۱۸ برداشته شده، گفت: ۴۵۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان بر اساس تبصره ۱۸،  به ۱۰ شرکت خصوصی سرمایه گذار در تولید لکوموتیو و واگن باری اهدا خواهد شد.

  • منبع خبر : پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی