-
برای نخستین بار در کشور؛
- بانک ملت خدمت چک الکترونیکی مشتریان حقوقی را عملیاتی کرد
برای نخستین بار در کشور؛
بانک ملت برای نخستین بار در نظام بانکی کشور، خدمت چک الکترونیکی را که پیش از این تنها برای اشخاص حقیقی راهاندازی شده بود، به صورت کامل برای اشخاص حقوقی نیز عملیاتی کرد.
به گزارش گویای خبر به نقل از روابط عمومی بانک ملت، خدمت چک الکترونیکی، امکان کارسازی (وصول، واگذاری و صدور برگشتی)، برای مشتریان حقوقی این بانک هم امکانپذیر خواهد بود.
بنا بر این گزارش، با اعمال تغییرات خدمت چک الکترونیکی (چکاد) اشخاص حقوقی در سامانه بانکداری اینترنتی اشخاص حقوقی، این خدمات برای تمامی مشتریان دارای سرویس پیچک به صورت پیش فرض فعال شد.
بر این اساس، از این پس مشتریان حقوقی بانک ملت نیز میتوانند همانند مشتریان حقیقی از خدمت چک الکترونیکی برای ثبت درخواست دسته چک الکترونیکی، دریافت و فعالسازی دسته چک الکترونیکی، ثبت صدور، درخواست وصول، واگذاری و انتقال، گزارش اطلاعات چکهای الکترونیکی تخصیصی و کارتابل چکهای الکترونیکی بهرهمند شوند.
این گزارش حاکی است، چک الکترونیکی بانک ملت به عنوان یک ابزار مالی سریع، هوشمند و قابل اتکا برای مشتریان، مزایای متعددی را از جمله عدم امکان جعل، سرقت و مفقودی، امنیت و اعتبار بالا با امضای الکترونیک، امکان صدور و وصول درون بانکی به صورت برخط و 24 ساعته، امکان کارسازی (وصول، واگذاری و صدور برگشتی) به صورت غیرحضوری، رفع احتمال مغایرت میان اطلاعات مندرج در نسخه کاغذی و سامانه صیاد، رفع مشکلات مرتبط با ضرورت جا به جایی فیزیک چک میان طرفین تجاری، حذف بایگانی فیزیکی چک و رفع مشکلات نقص امضای چک، برای مشتریان به ارمغان آورده است.




