دستیار ویژه شهردار تهران در حوزه ارتباطات و مطالبات مردمی از راه‌اندازی بستر آنلاین پی‌گیری مطالبات با عنوان «شهروند پلاس» خبر داد.

گویای خبر – به گزارش پایگاه خبری شهر، سید سعید صدرزاده  با بیان این که راه‌اندازی بستر آنلاین پی‌گیری مطالبات با عنوان «شهروند پلاس» در حوزه محتوایی و تحلیلی رقم می‌خورد، اظهار کرد: باید فیلترهایی در نظر گرفته شود تا بتوان درخواست‌های مردمی را بر اساس این فیلترها وارد کرد تا شاهد هر درخواستی نباشیم.

دستیار ویژه شهردار تهران در حوزه ارتباطات و مطالبات مردمی با اشاره به ارائه درخواست‌های متعدد از سوی مردم و ارجاع این درخواست‌ها به بخش‌های مختلف جهت دریافت پاسخ یادآور شد: می‌توان در این سطح اطلاعات در اختیار شهروندان قرار بگیرد که بدانند مطالبات در چه مرحله‌ای از پی‌گیری قرار دارد و از حوزه ارتباطات و مطالبات مردمی خارج شده و به کارتابل بخش مورد نظر ارجاع داده شده و این اتفاق بسیار خوبی خواهد بود.

وی با اعلام این که سعی می‌شود تا پایان سال آمار پاسخ به مطالبات مردمی جمع‌بندی و ارائه شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در مرکز ارتباطات مردمی، بخشی اخذ و پی‌گیری و راهنمایی در خصوص درخواست‌ها را انجام می‌دهند و بخش پاسخگویی نیز دیگر بخش این مرکز است.

صدرزاده با بیان این که پاسخی که از بخش‌ها دریافت می‌شود، با درخواست‌ها مطابقت داده می‌شود تا ببینیم چه ارتباطی بین درخواست و پاسخ وجود دارد، یادآور شد: اوایل کار این موضوع را شاهد بودیم که هیچ تناسبی بین درخواست و پاسخ وجود ندارد، اما امروز می‌توانم با قطعیت بگویم که چنین چیزی را شاهد نیستیم؛ تا خردادماه حجمی از مکاتبات به گونه‌ای بود که پاسخ متناسبی نداشت، اما امروز می‌بینیم که پس از ماه‌ها دیگر پاسخ نامتناسب از معاونت‌ها، شرکت‌ها و سازمان‌ها دریافت نمی‌شود.

وی ادامه داد: پاسخ دریافتی از بخش‌های مختلف شهرداری، برای شهروندان قرائت و نظر آنها پرسیده خواهد شد و در مواردی که پذیرفتنی نیست، ارجاع داده خواهد شد تا بار دیگر پاسخ نارضایتی‌ها اخذ شود؛ در مرحله نهایی به پی‌گیری قضایی منجر خواهد شد.

دستیار ویژه شهردار تهران در حوزه ارتباطات و مطالبات مردمی با اشاره به تحلیل محتوا، گزارشات و مکاتبات در مرکز یادآور شد: در بخش تحلیل محتوا، آمارگیری انجام می‌شود تا ببینیم پی‌گیری مطالبات تا چند درصد به نتیجه رسیده است؛ به ویژه در مواردی که دستور شهردار صادر می‌شود، از ابتدا تا انتها پی‌گیری و در صورت به نتیجه رسیدن، هشدارهای لازم داده می‌شود.

وی با تأکید بر این که تمام توقعات مردم بر اساس قانون قابل انجام نیست، اظهار کرد: ما سر خط صفر ایستاده‌ایم؛ نه یک قدم به سمت شهرداری و نه یک قدم به سمت شهروند می‌رویم؛ تمام مباحث را می‌شنویم و هر درخواست و پاسخی حقانیت داشته باشد، بدون تعارف برخورد خواهیم کرد، چرا که باید احقاق حق صورت بگیرد.

صدرزاده خاطرنشان کرد: زمانی که حق با قانون است، دست شهروند را می‌گیریم و به سمت قانون می‌رویم؛ سعی می‌کنیم مسیر مشخص قانونی را به او نشان دهیم تا ببینیم بر اساس قانون چه کمکی می‌توان انجام داد؛ عذرخواهی و طلب عفو بابت محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها در پاسخ به مراجعین همواره در دستور کار ما بوده است.

  • منبع خبر :  پایگاه خبری شهر