بانک ملت پیشرو در فرهنگسازی و ترویج استفاده از ریال دیجیتال
مدیرعامل بانک ملت در مراسم رونمایی از طرح ریال دیجیتال اعلام کرد که این بانک اقدامات موثری را در جزیره کیش در راستای توسعه این محصول جدید در دستور کار قرار داده است.
به گزارش گویای خبر به نقل از روابط عمومی بانک ملت، فرخ نژاد در این مراسم که با حضور رییس کل بانک مرکزی و مدیران عامل بانکهای کشور برگزار شد؛ تاکید کرد: بانک ملت همسو با سیاستهای بانک مرکزی، در پی فرهنگسازی و ترویج فرهنگ استفاده از ریال دیجیتال و توسعه ابزارهای نوین پرداخت است.
وی با ابراز خرسندی از انتخاب بانک ملت به عنوان یکی از بانکهای عامل اجرای طرح ریال دیجیتال گفت: بانک ملت در اسفندماه سال گذشته طرح کسب و کار خود را برای پیادهسازی ریال دیجیتال در جزیره کیش به بانک مرکزی ارایه کرد و این طرح پس از تایید، از ابتدای خردادماه وارد فاز عملیاتی شد.
مدیرعامل بانک ملت با بیان این نکته که تا روز سوم خردادماه 815 پایانه فروش قدیمی نوسازی و نرمافزار 1482 پایانه فروش در جزیره کیش بهروزرسانی شده است، از افزایش این آمار در روزهای پیش رو خبر داد و گفت: در بخش فنی، نرمافزار سکه به عنوان سکوی ارایه خدمت کیف پول ریال دیجیتال بهروزرسانی و در دو نسخه اندروید و IOS در بازارچههای نرمافزاری منتشر شد ضمن این که سامانه «به پرداخت من» نیز به عنوان سکوی ارایه خدمات کیف پول ریال دیجیتال تجاری به پذیرندگان بهروزرسانی شد.
وی اظهار داشت: صفحات ویژه طرح ریال دیجیتال برای معرفی طرح در سایت بانک ملت طراحی و در دسترس مشتریان قرار گرفته است ضمن این که 30 پشتیبان آموزش دیده نیز برای ایجاد کیف پول تجاری برای پذیرندگان به جزیره کیش اعزام شدهاند.
مدیرعامل بانک ملت در زمینه تبلیغات انجام شده نیز اظهار داشت: در بخش تبلیغات نیز اقدامات گستردهای برای فرهنگسازی استفاده از این خدمت جدید انجام شده که از جمله آنها استقرار پروموترها در محل فرودگاه بینالمللی کیش و مراکز تجاری این جزیره و ارسال پیامک به گردشگران و معرفی طرح به محض ورود به این جزیره است.
بر اساس این گزارش، در چند روز گذشته، 1185 کیف پول جدید و 1420 کیف پول تجاری پذیرندگان بانک ملت در جزیره کیش فعال شده و 1103 تراکنش خرید هم با استفاده از ریال دیجیتال انجام شده است.