موفقیت بانک آینده در وصول ۱۷۰ هزار میلیاردی مطالبات به نفع سهامداران و مردم است
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: بانک آینده با مدیریت جدید و وصول مطالبات طی طرح ضربتی موفق به وصول نزدیک به ۱۷ همت از مطالبات معوق و غیرجاری خود شده که شایسته تقدیر است.
گویای خبر – به گزارش روابط عمومی بانک آینده به نقل از خبرگزاری برنا، جبار کوچکینژاد با اشاره به مشکلات پیش روی شبکه بانکی گفت: برداشت بیرویه دولت از منابع بانکی به ویژه بانکهای دولتی و تکالیفی که مجلس در بحث ازدواج، فرزندآوری و مسکن داشته بانکها را به سمت منفی شدن سوق داده است.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که بانک مرکزی برای مهار تورم از تخصیص خط اعتباری به بانکها معذور شده است، افزود: با وجود این مشکلات در شبکه بانکی، بانکهایی مانند بانک آینده با ارایه گزارشهایی مثبت از عملکرد خود میتوانند با منابعی که در اختیار دارند خلا بانکهای دولتی را نیز پر کنند.
وی با بیان این که ناترازی مالی بسیاری از بانکها مشکلات عمدهای را رقم زده است، تصریح کرد: بانک آینده با رویکرد مثبتی که داشته میتواند در بسیاری از حوزهها به کمک دولت آمده و مشکلات بخشهای اقتصادی را تعدیل کند.
این نماینده مجلس با تاکید بر این که عملکرد مثبت بانک آینده ناشی از مدیریت جدید بوده که توانسته توفیقاتی را رقم بزند، گفت: یکی از موفقیتهای بانکها این است که در بحث وصول مطالبات معوق و غیر جاری موفق باشند که خوشبختانه طبق گزارشهای منتشره بانک آینده در این خصوص موفق بوده است.
وی ادامه داد: بانک آینده با مدیریت جدید با اجرای طرح ضربتی موفق به وصول نزدیک به ۱۷ همت از مطالبات معوق و غیرجاری خود شده که شایسته تقدیر است.
این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بانک مرکزی نیز باید با اعطای خط اعتباری در بهبود شرایط اقتصادی کشور کمک کند تا این بانک در آینده به عنوان یک بانک موفق در عرصه اقتصادی به کار خود ادامه دهد.
کوچکینژاد تاکید کرد: موفقیت خیرهکننده ۱۷ هزار میلیارد تومانی بانک آینده در وصول مطالبات غیر جاری به نفع سهامداران و مردم است.