بررسی طرحهای توسعهای حوزه فناوری در نشست کمیته عالی فناوری اطلاعات بانک ملی ایران
سیزدهمین نشست کمیته عالی فناوری اطلاعات بانک ملی ایران با هدف بررسی پیشنهاد طرحهای توسعهای حوزه فناوری بانک برگزار شد.
به گزارش گویای خبر به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، سیزدهمین نشست کمیته عالی فناوری اطلاعات بانک ملی ایران با هدف بررسی پیشنهاد طرحهای توسعهای حوزه فناوری بانک با حضور محمد نجفزاده عضو هیاتمدیره، حمیدرضا مختاریان عضو هیات عامل و معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک ملی ایران، سایر اعضای این کمیته و دیگر مسوولان تشکیل شد.
در ابتدای این جلسه سه طرح پژوهشی هاب مالی، راهاندازی مرکز خدمات مشتریان و سامانه اعتبارسنجی و رتبهبندی داخلی مشتریان حقیقی توسط کارشناسان حوزه فناوری ارایه شد.
محمد نجفزاده عضو هیاتمدیره بانک ملی ایران در این نشست گفت: با توجه به توسعه فناوری در بانک که یکی از مزیتهای رقابتی بانکها در صنعت بانکداری محسوب میشود، استفاده از فناوریهای نوآورانه و خلاقانه در ارایه خدمات ارزشمند به مشتریان و تولید محصولات فناور با اهمیت و ضروری است.
وی نیز از تلاشها و اقدامات موثر بخش فناوری بانک در پیشبرد پروژهها در راستای نیل به اهداف بانک تقدیر و بر نقش حایز اهمیت ادارات فناوری اطلاعات در توسعه سیستمها و سامانههای مورد نیاز بانک تاکید کرد.
مختاریان معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات نیز در این نشست با اشاره به اقدامات بانک در ماههای اخیر برای توسعه حوزه فناوری بر اهمیت اجرای طرحهای مذکور اشاره کرد و با بیان این که بانک ملی ایران از بدنه کارشناسی با دانش و با تجربهای برخوردار است، گفت: یکی از مهمترین اقدامات سال گذشته که توانستیم با تلاش همه کارکنان حوزه فناوری محقق کنیم ارایه تسهیلات به صورت غیرحضوری بود که این طرح بعد از مدتها در بانک کلید خورد.
در این کمیته بر لزوم همافزایی تمام بخشهای بانک، بکارگیری تمامی امکانات و ابزارهای قانونی موجود در راستای سرعت بخشی به توسعه طرحهای زیرساختی حوزه فناوری بانک تاکید شد.
در ادامه این کمیته نیز مدیران ارشد و اعضای کمیته به تشریح، بیان مسایل و بررسی موضوعات مربوطه پرداختند و راهکارهای لازم را برای سرعت بخشی به این امور ارایه کردند.
در این جلسه گزارشاتی در خصوص برنامههای کلان حوزه فن آوری اطلاعات، نقشه راه فناوری اطلاعات منطبق بر استراتژیک و اهداف و برقراری ارتباط بین طرحها و اهداف بانک و شناسایی ابزار جهت اندازهگیری پیشرفت آنها، مدیریت برنامههای تحول دیجیتال، توسعه زیرساختها، اجرای برنامه راهبردی در حوزه تحول دیجیتال و سازوکارهای مناسب جهت نظارت بر حسن اجرای آنها ارایه شد.