تک تک شاخه‌های ریل در ذوب آهن اصفهان آزمون می‌شوند

مدیرعامل سازمان قطارشهری تبریز گفت: ریل تولیدی ذوب آهن در قطارشهری سایر کلان شهرها و راه آهن کشور نیز مورد استفاده قرار گرفته و ضمن آزمون تک تک شاخه‌های ریل؛ خوشبختانه مشکلی از نظر سایش و دوام اعلام نشده است.

به گزارش گویای خبر به نقل از روابط عمومی شرکت ذوب‌آهن اصفهان، تبریز با جمعیت یک میلیون و 800 هزار نفری از جمله کلان شهرهای کشور محسوب می‌شود که روزانه 70 هزار نفر سفر درون شهری (مترو) را ثبت نموده است. با توجه به این حجم از تردد روزانه، در سال 86 تعداد 4 خط مترو برای این کلان شهر به تصویب رسید تا هموطنان عزیزمان در دیار آذربایجان شرقی نیز حمل و نقل ایمن و سبز را تجربه نمایند.

خط دوم مترو این کلان شهر با ریل ذوب آهن اصفهان در آینده نزدیک تجهیز می‌شود که پس از بهره‌برداری از آن روزانه 400 هزار نفر از شهروندان می‌توانند از این خط استفاده کنند. یعقوب وحیدکیا مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز و دکترای حمل و نقل و ترافیک در گفتگوی اختصاصی، اهمیت استفاده از قطارشهری در کلان شهرها و همچنین استفاده از ریل تولید داخل را مورد بررسی قرار داده است که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید.

مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز گفت: بر اساس مصوبه شورای‌عالی حمل و نقل و ترافیک کشور، 4 خط مترو برای کلان شهر تبریز در سال 86 به تصویب رسید که سه خط آن مترویی و خط چهارم به صورت تراموا است.

وی افزود: خط اول مترو به طول 18 کیلومتر در سال 95 به بهره‌برداری رسید، عملیات زیرسازی و روسازی خط دوم نیز در دست اقدام است و انشاا… فاز اول آن در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد. خط سوم مترو هم در مرحله حفاری تونل‌ها قرار دارد و مطالعات خط چهارم نیز در مرحله به‌روزرسانی می‌باشد.

ذوب آهن اصفهان، تامین‌کننده ریل مترو تبریز

مدیرعامل سازمان قطارشهری تبریز تصریح کرد: در سال گذشته حدود 3 هزار تن ریل UIC54 برای 10 کیلومتر اول خط دوم مترو تبریز از ذوب آهن اصفهان خریداری نمودیم که پس از پایان یافتن عملیات روسازی و زیرسازی، نصب این ریل‌ها انجام می‌گیرد.

وحیدکیا خاطرنشان کرد: کل خط 2 مترو تبریز حدود 22 کیلومتر است و پارت‌های ریل بعدی مورد نیاز این خط هم از ذوب آهن اصفهان خریداری می‌کنیم.

وی تولید محصول ارزبر ریل در ذوب آهن اصفهان را شایسته تقدیر دانست و بیان کرد: سال گذشته بازدید بسیار خوبی از خط تولید ریل در ذوب آهن اصفهان داشتم، کلیه استانداردها و آزمون‌ها بر روی تک تک شاخه‌های ریلی تولیدی با حساسیت بالا در این کارخانه انجام می‌گرفت و بررسی موردی یا انتخابی پارت‌های ریل، ملاک تولید و تحویل قرار نمی‌گرفت که این شیوه تولید به واقع دست مریزاد دارد.

مدیرعامل سازمان قطارشهری تبریز گفت: ریل تولیدی ذوب آهن در قطارشهری سایر کلان شهرها و راه آهن کشور نیز مورد استفاده قرار گرفته و خوشبختانه مشکلی از نظر سایش و دوام اعلام نشده است.

وی گفت: تولید ریل شاخص توسعه‌یافتگی در بخش بومی‌سازی کشور قلمداد می‌شود و به عنوان یک شهروند ایرانی به تولید این محصول ملی افتخار می‌کنم.

وحیدکیا اظهار داشت: توسعه حمل و نقل ریلی در برنامه‌های توسعه کشور همواه مورد توجه قرار داشته است اما به دلیل محدودیت‌های مختلف این رویکرد عملیاتی نشده و لذا نیاز است دولت از حمل و نقل عمومی و به ویژه قطارهای شهری، حمایت ویژه‌ای داشته باشد. زیرا در حال حاضر ساخت هر کیلومتر از خطوط مترو 3500 میلیارد تومان هزینه نیاز دارد که از توان شهرداری‌ها خارج است و بنابراین حمایت دولت و مجلس برای احداث خطوط مترو بسیار موثر است.

وی در پایان گفت: قیمت تمام‌شده تولید محصول نیز از جمله شاخص‌های بسیار مهم است که در این بخش هم حمایت از تولیدکننده و مصرف‌کننده باید مورد توجه مسوولین قرار بگیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا