مدیرعامل بیمه پارسیان مدیریت ریسک را برای شرکتهای بیمه لازم و ضروری دانست
مدیرعامل بیمه پارسیان با اشاره به خطر افزایش ضریب خسارت بیمه بدنه اتومبیل و بیمههای درمان در صنعت بیمه، مدیریت ریسک این بیمهنامهها را برای شرکتهای بیمه لازم و ضروری دانست.
به گزارش گویای خبر به نقل از روابط عمومی بیمه پارسیان، رئیسکل بیمه مرکزی و دبیرکل سندیکای بیمه گران در سفری کوتاه به شهر شیراز با اعضای شورای هماهنگی بیمههای استان به میزبانی بیمه پارسیان دیدار و گفتوگو کردند.
بر اساس این گزارش، پس از بازدید رئیسکل بیمه مرکزی و دبیر کل سندیکای بیمهگران از شعبه شیراز بیمه پارسیان و دیدار با کارکنان، در مراسمی که به میزبانی بیمه پارسیان در محل سالن اجتماعات شعبه شیراز این شرکت برگزار شد، رئیس و اعضای شورای هماهنگی شرکتهای بیمه استان فارس در سخنانی مسایل و دغدغههای صنعت بیمه در این استان را برای دکتر استادهاشمی رئیسکل بیمه مرکزی و پورکیانی دبیرکل سندیکای بیمهگران تشریح و مسایلی از قبیل موضوعات بیمههای اتومبیل و درمان را مطرح و مشکلات این حوزههای را بازگو کردند.
ذکر مشکلات و نحوه تعامل با سازمانهای ذیربط از جمله قوه قضاییه، پزشکی قانونی و… از جمله مباحث مطرح شده توسط رئیس و اعضای شورای هماهنگی استان فارس بودند.
در ادامه این دیدار هادی اویارحسین نایب رئیس هیأتمدیره و مدیرعامل بیمه پارسیان؛ با ذکر برخی مسایل کلان صنعت بیمه و فعالیتهای کمیسیون فنی سندیکای بیمهگران که ریاست آن را بر عهده دارد به عدم ارایه به موقع آمارهای صنعت بیمه اشاره کرد و گفت: این آمارها برای تصمیمگیری بیمهگران نقش بسیار مهمی دارند.
وی همچنین به خطر افزایش ضریب خسارت بیمه بدنه اتومبیل در صنعت بیمه اشاره کرد و گفت: زنگ خطر برای خسارت بیمههای بدنه به صدا درآمده و این موضوع ناشی از افزایش بیرویه در قیمت قطعات خودرو و دستمزدهای تعمیرات است. بیمهگران باید برای مدیریت ریسک این بیمهنامه برنامهریزی دقیق انجام دهند، ایشان همچنین بیمههای درمان را پاشنه آشیل صنعت بیمه دانستند که در صورت عدم مدیریت ریسک بهینه توسط شرکتهای بیمه زیانهای جبران ناپذیری برای آنان خواهد داشت.
در ادامه برنامه و پس از سخنرانی پورکیانی دبیرکل سندیکای بیمهگران، دکتر استادهاشمی، از لزوم ارایه خدمات به بیمهگزاران و توجه ویژه به شبکه فروش بیمه گفت و افزود: شبکه فروش، بازوی توانمند شرکتهای بیمه محسوب میشود و شرکتهای بیمه باید برنامه مدونی برای آموزش و تقویت شبکه فروش خود داشته باشند و برای تعامل آنها با استارتآپهای بیمهای برنامهریزی کنند.
وی افزود: نهاد ناظر نیز با اصلاح و بهروزرسانی آییننامهها و دستورالعملها، سعی دارد با ایجاد عدالت و فضای تعاملی، مسیر توسعه صنعت بیمه را هموار کند.