استقرار نظام آراستگی محیط‌ کار (5S) در فولاد کاوه جنوب کیش آغاز شد

مدیرعامل فولاد کاوه جنوب کیش، با تاکید بر لزوم استقرار نظام آراستگی محیط‌کار به عنوان محرک توسعه همه جانبه فرآیندها در سازمان، تشکیل کمیته راهبری S5 را برای تحقق تعالی سازمانی ضروری دانست. 

گویای خبر – به گزارش روابط عمومی مجتمع فولاد کاوه جنوب کیش، بر این اساس جلسه توجیهی استقرار نظام آراستگی 5S با حضور معاونان و مدیران واحدهای بهره‌بردار و ستادی شرکت فولاد کاوه جنوب کیش و با‌ همراهی مهدی تقی‌نژاد کمالی، مشاور نظام آراستگی محیط کار در SKS برگزار شد. 

در این جلسه بر لزوم آشنایی و آموزش اصول نظام آراستگی محیط‌ کار تأکید شد و تشکیل کمیته راهبری نظام آراستگی با هدف نظارت بر اجرای دقیق فرآیندها و تضمین مشارکت دسته‌جمعی کارکنان در دستور کار قرار گرفت. این اقدام در راستای ارتقای فرهنگ سازمانی و بهینه‌سازی فضای کاری طراحی شده است.

بنا بر این گزارش، نخستین جلسه توجیهی استقرار نظام آراستگی محیط‌کار با حضور تقی‌نژاد کمالی مشاور شرکت در حوزه 5S، معاونان و مدیران SKS برگزار گردید. 

تقی‌نژاد کمالی درخصوص نظام 5S گفت؛ نظام آراستگی محیط‌کار به‌عنوان یک روش علمی در مدیریت محیط‌کار، بر پایه اصول پنج‌گانه (مرتب‌سازی، نظم، تمیزی، استانداردسازی و تداوم) استوار است. 

مشاور فولاد کاوه در حوزه استقرار نظام 5S تصریح کرد: این نظام با ایجاد ساختاری منسجم در محیط‌ کار، موجب حذف فعالیت‌های غیرضروری، کاهش خطاهای انسانی و افزایش کارایی عملیاتی می‌شود. 

تقی‌نژاد کمالی از S5، HSE و PM به عنوان سه رکن اساسی نظام تعالی در کشورها و سازمان‌های پیشرو نام برد و عنوان کرد: پژوهش‌های مدیریت کیفیت نشان می‌دهد اجرای مستمر 5S، با تمرکز بر پیشگیری از اتلاف منابع و بهینه‌سازی فرآیندهای مختلف از قبیل تعمیرات و نگهداری، پایه‌های ایمنی و پایداری سازمانی را تقویت می‌کند.

در ادامه این رویداد یک روزه راهبردهای اجرایی نظام S5 با محوریت ایجاد چرخه بهبود مستمر مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس مبانی علمی این نظام، استقرار موفق آن مستلزم آموزش تخصصی کارکنان، مشارکت دسته‌جمعی در فرآیند تغییر و نظارت مستمر بر استانداردها است.

در این جلسه مقرر شد برنامه‌های آموزشی مدون با تأکید بر اصول کاربردی 5S در تمامی بخش‌ها با هدایت مشاور تدوین شود تا اجرای این نظام به‌صورت یکپارچه و مستمر پی‌گیری و هدف‌گذاری گردید و نتایج آن در اختیار کمیته راهبری قرار گیرد تا با ایجاد محیطی کارآمد، زمینه‌ساز کاهش ریسک‌های عملیاتی و ارتقای کیفیت گردد. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا