بایگانی‌های مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی - گویای خبر
سامانه ملی پایش مصرف انرژی در ساختمان راه‌اندازی می‌شود ۲۳ بهم ۱۴۰۲
رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی:

سامانه ملی پایش مصرف انرژی در ساختمان راه‌اندازی می‌شود

راه‌اندازی سامانه ملی پایش مصرف انرژی در کشور، تعیین و تدقیق حریم گسل در محدوده‌های شهری، شناسایی شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه ساختمان و حمل و نقل و تدوین آیین‌نامه کاربری اراضی اطراف فرودگاه‌ها، بخشی از مهمترین اقداماتی است که در مرکز تحقیقات طی دولت سیزدهم به سرانجام رسید.

سامانه پاسخ سریع زلزله در برخی شهرها راه‌اندازی شد ۱۸ شهر ۱۴۰۲
سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی؛

سامانه پاسخ سریع زلزله در برخی شهرها راه‌اندازی شد

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اعلام راه‌اندازی سامانه‌های پاسخ سریع زلزله برای بخشی از شهرهای مهم کشور گفت: تاکنون حدود ۸۰۰ دستگاه خریداری شده و ۶۰ درصد دستگاه‌ها در پهنه کشور نصب شده است.

کتاب فناوری‌های نوین در صنعت ساختمان منتشر شد ۱۲ دی ۱۴۰۱

کتاب فناوری‌های نوین در صنعت ساختمان منتشر شد

ویرایش ششم کتاب مجموعه فناوری‌های نوین در صنعت ساختمان با همکاری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، معاونت مسکن و ساختمان و گروه شرکت‌های سرمایه گذاری مسکن منتشر شد.

ناوگان جاده‌ای ۶۰ درصد فرسودگی دارد ۲۴ آذر ۱۴۰۱

ناوگان جاده‌ای ۶۰ درصد فرسودگی دارد

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با بیان این که هم ناوگان ریلی و هم جاده‌ای کشور فرسوده است از فرسودگی ۶۰ درصدی ناوگان جاده‌ای خبر داد.

بانک اطلاعات مسکن تدوین شد ۰۸ آبا ۱۴۰۱

بانک اطلاعات مسکن تدوین شد

مدیر بخش مسکن و سیستم‌های ساختمانی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: بانک اطلاعات مسکن در یک برنامه تحقیقاتی با شناسایی شاخص‌ها و زیرشاخص‌های مسکن با بهره‌مندی از تجربیات ۵۰ کشور و نهاد بین‌المللی با بازخورد تجربه داخل تهیه شده است.

شفاف‌سازی ۹۷ مجوز کسب و کار در وزارت راه و شهرسازی ۰۶ شهر ۱۴۰۱

شفاف‌سازی ۹۷ مجوز کسب و کار در وزارت راه و شهرسازی

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی از شفاف‌سازی ۹۷ مجوز کسب و کار وزارت راه و شهرسازی در ستاد، شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی خبر داد. به گزارش گویای خبر به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امیر محمود غفاری، معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی گفت:‌ بر […]

نخستین رویداد فناورانه و نمایشگاه صنعت‌ساختمان و مسکن شهریورماه برگزار می‌شود ۲۴ مرد ۱۴۰۱

نخستین رویداد فناورانه و نمایشگاه صنعت‌ساختمان و مسکن شهریورماه برگزار می‌شود

نخستین رویداد فناورانه و نمایشگاه صنعت ساختمان و مسکن به همت ستاد وزارت راه و شهرسازی و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی طی دو روز (۱۳ و ۱۴ شهریورماه) در تهران برگزار می‌شود. به گزارش گویای خبر به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نخستین رویداد فناورانه و نمایشگاه صنعت ساختمان و مسکن، ۱۳ و ۱۴ […]

ضرورت راه‌اندازی هشدار سریع سیل در تهران و استان‌های پرخطر ۰۹ مرد ۱۴۰۱

ضرورت راه‌اندازی هشدار سریع سیل در تهران و استان‌های پرخطر

ضرورت راه‌اندازی هشدار سریع سیل در تهران و استان‌های پرخطر، عضو هیات‌علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: با توجه به این که هفت دره رود و حوضه آبریز مشرف به شهر تهران شامل کن، گلاب دره، دارآباد، فرحزاد، درکه و چندین آبراهه که مشرف به شهر هستند، سیستم هشدار میدانی سیل مهمترین کاری […]