بایگانی‌های مصوبه شورای پول و اعتبار - گویای خبر
امکان استفاده از اوراق گام برای پرداخت بدهی به دستگاه‌های اجرایی فراهم شد ۰۲ ارد ۱۴۰۳
با هدف توسعه ابزارهای تامین مالی زنجیره‌ تامین؛

امکان استفاده از اوراق گام برای پرداخت بدهی به دستگاه‌های اجرایی فراهم شد

براساس اصلاحیه «دستورالعمل ناظر بر گواهی اعتبار مولد (گام)» و «ضوابط کنترل و مدیریت اوراق گام» امکان استفاده از اوراق گام برای پرداخت بدهی به دستگاه‌های اجرایی توسط متقاضی دوم و بعد از آن فراهم شد.

رشد نقدینگی در دولت سیزدهم ۱۶ واحد درصد کاهش یافت ۲۲ شهر ۱۴۰۲

رشد نقدینگی در دولت سیزدهم ۱۶ واحد درصد کاهش یافت

مدیرکل اقتصادی بانک مرکزی از کاهش ۱۶ واحد درصدی رشد نقدینگی در دولت سیزدهم نسبت به زمان شروع به کار دولت خبرداد و گفت: رشد نقدینگی در شهریور ۱۴۰۰ همزمان با آغاز به کار دولت  سیزدهم معادل ۴۲.۶ درصد بود که در مردادماه  امسال به ۲۶.۹ درصد رسید همچنین رشد پایه پولی در مردادماه به حدود ۴۱ درصد کاهش یافت.

پرداخت ۲۶۱ میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان در ۲ ماهه نخست ۱۴۰۲ ۰۶ تیر ۱۴۰۲
رییس اداره صادرات کالا بانک توسعه صادرات:

پرداخت ۲۶۱ میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان در ۲ ماهه نخست ۱۴۰۲

رییس اداره صادرات کالا بانک توسعه صادرات ایران اعلام کرد که این بانک در مجموع 261 میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان از ابتدای امسال تا پایان اردیبهشت‌ماه  1402 در دو حوزه سرمایه در گردش و طرح پرداخت کرده است.

توضیحات بانک‌ مرکزی در خصوص انتشار اسامی بدهکاران بانکی ۲۷ مرد ۱۴۰۱

توضیحات بانک‌ مرکزی در خصوص انتشار اسامی بدهکاران بانکی

بانک مرکزی در اطلاعیه‌ایی در خصوص انتشار اسامی بدهکاران بانکی زیر ۱۰۰۰ میلیارد ریال توضیحاتی ارایه کرد. به گزارش گویای خبر به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، روز گذشته برخی رسانه‌ها با انتشار گزارش‌هایی در خصوص سازوکار انتشار اسامی تسهیلات و تعهدات کلان و اشخاص مرتبط در  بانک‌ها، برخی ابهامات در خصوص تسهیلات گیرندگان زیر ۱۰۰۰ میلیارد […]

پرداخت وام قرض‌الحسنه ازدواج، فرزندآوری و ودیعه مسکن در بانک‌ها سرعت گرفت ۱۰ مرد ۱۴۰۱

پرداخت وام قرض‌الحسنه ازدواج، فرزندآوری و ودیعه مسکن در بانک‌ها سرعت گرفت

پرداخت وام قرض‌الحسنه ازدواج، فرزندآوری و ودیعه مسکن در بانک‌ها سرعت گرفت، معاون اداره اعتبارات بانک مرکزی گفت: از ابتدای امسال تا امروز ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ تعداد ۲۱۷ هزار فقره وام فرزندآوری به مبلغ ۸۶ هزار و ۷۴۸ میلیار ریال و همچنین تعداد ۳۲۰ هزار و ۶۵۸ فقره وام قرض‌الحسنه ازدواج به مبلغ ۴۴۰ هزار […]